Med “Wall Street: Money Never Sleeps” har Oliver Stone skabt en velspillet og forbavsende spændende cadeau til idealistisk krigsførelse på børsen. Filmen måtte gerne have været mere dristig og mindre sentimental, men den overgår i sidste ende sin hæderlige og næsten 25 år gamle forgænger. Produktionens flotte billeder og mindeværdige lyde gengives fornemt på Blu-ray, og ekstramaterialet er velproduceret og dybdeborende. For fans af filmen og Stone er denne udgivelse et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 13 år siden

Fin film, fin anmeldelse.

Men, "Alexander" medgørlig mainstreamfilm? mnjaøøh NEJ!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 filmkorn.dk 13 år siden

Fin anmeldelse.

Jeg giver filmen 5/6, synes den er forbandet underholdende og sætter tyk streg under, hvor fantastisk en fortæller Stone er. Ja, ok, så var der lige den der "Alexander", men bortset fra den, så er Stone en fantastisk fortæller. "Hånden" sagde du? Ja, ok, også bortset fra den.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 FixX 13 år siden

Rigtig god anmeldelse. Er især enig i punktet med at jeg savner en mere grisk og fandenivolsk Gekko.
Gravatar

#4 keen 13 år siden

Jeg syntes virkelig Shia LeBeouf var et elendig valg til rollen, syntes aldrig han præsterer at virke som andet end en forvirret teenager. Især scenen i skoven med motorcyklerne, der synte jeg han han falder helt fatalt igennem. Michael Douglas har så meget mere karisma og overskinner han fuldstændigt.. syntes han trækker hele filmen gevaldigt ned. Har givet filmen 2/6.
Gravatar

#5 OxxY 13 år siden

Filmen i sig selv var udemærket, men nøj jeg syntes Lø Bøf udelagde det hele. Der var INGENTING i hans præstation der gjorde troværdigt at han var børshaj. En lille blød knægt der stadig er våd bag ørene, og mest af alt har en bagtanke med at skaffe penge til en gammel mands energiprojekt? Det kunne måske have holdt vand hvis man ikke sad med fornemmelsen af at han var praktikant fra 8 klasse :\
Gravatar

#6 Babo Rises 13 år siden

Solid film, der overraskede mig positivt. Der er visse elementer hen mod slutningen der trækker ned. Stone er ikke just en kontroversiel herre længere, og må derfor ty til lette løsninger. Men da underholdende film, med flere gode præstationer.

7/10
Gravatar

#7 Silver666 13 år siden

Nu har jeg set filmen :-)
.Men for dem der ikke har syntes jeg i burde skifte det nederste billed i anmeldelsen det under Ekstra Materiale ud med et andet
er lidt en SPOILER ;-)
Gravatar

#8 Justin 13 år siden

- Det lyder måske som en trist og trættende filmoplevelse, -
og det er det også, valget af LaBeouf hjælper på ingen måde på det,

endnu et eksempel på hvorfor man ikke bør lave en toer
Gravatar

#9 wimmie 13 år siden

"Datteren Winnie" - Cool navn (dog sikkert et kælenavn da Winnie ikke rigtig er kendt som værende et pigenavn i USA ;)

Anyway, glæder mig faktisk lidt til at se filmen - har hørt meget blandede anmeldelser - men var rigtig glad for 'Wall Street' (dengang Charlie Sheen var seværdig og havde charme), og Oliver Stone har ikke skuffet mig særlig mange gange.

PS. 'The Hand' med Michael Caine er da en fed lille gyser :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 Spanner 13 år siden

wimmie (9) skrev:
"Datteren Winnie" - Cool navn (dog sikkert et kælenavn da Winnie ikke rigtig er kendt som værende et pigenavn i USA ;)


Jo det er

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: