Med “Waltz with Bashir” har Ari Folman skabt noget helt nyt, en hybrid mellem animation og dokumentar. Filmen tryllebinder, betager og hypnotiserer, og bag det komplekse billedsprog ligger det gamle og eviggyldige budskab om krigen som menneskets værste fjende. Det kan lyde en anelse banalt, og det er det sådan set også, men det er ikke desto mindre udført på en måde, som du med garanti aldrig har set før.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 15 år siden

Ville nu nok kun give den 5/6, men ellers jeg er helt enig med anmeldelsen. At den ikke vandt en Oscar forstår jeg ikke, men så må Departures jo være god også...
Gravatar

#2 Benway 15 år siden

Bestemt en fremragende og fascinerende film hvor animationsudformningen bruges effektivt til at lave en helt anderledes fortælling end hvad den havde været ellers. Det er stærkt at se israelerne lave sådan en film, men filmen rækker langt udover den mellemøstlige konflikt. Den kunne for så vidt lige så godt handle om Rwanda, Jugoslavien, jødeudryddelsen eller hvilket som helst andet sted, hvor man sidder tilbage med dårlig samvittighed over ikke at have grebet ind i tide.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 The Flash 14 år siden

Rimelig film

5/6
Gravatar

#4 Skeloboy 14 år siden

#3 - hehe, hvad giver du så en god, en superfed og en genial film?...:)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

Meget flot animeret film og med et stærkt tema. Dens monotone og nærmest trættende fortællestil lod dog undertegnede lige så træt og ved slutningen, var det kun animeringen og de rigtige dokumentarbilleder, som holdt pulsen i gang. Jeg var skuffet.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 The Flash 14 år siden

#4 Var altså os meget meget tæt på at give den 4/6 ;)

Skriv ny kommentar: