Det er svært at se, hvem en film som “The Wicker Man” henvender sig til. Folk, der på forhånd har set den klart overlegne britiske thriller med bl.a. Christopher Lee, som filmen er baseret på, ved allerede, hvordan fortællingen ender. Andre vil garanteret demonstrere en mindst lige så stor ligegyldighed overfor det dødtriste persongalleri og den selvsvingsplagede fortælling. “The Wicker Man” er simpelthen én af de absolut værste film, der nogensinde er blevet lavet, og selvom dvd’ens AV-præsentation er hæderlig, er filmen altså så elendig, og ekstramaterialet så mangelfuldt, at den kun burde kunne findes i Sydpolens souvenirshop.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Patriarch 17 år siden

DU MÅ GERNE HAVE DIN MENING.

Men hvis du udtrykker den - så må du forvente at du må redgøre for den - ganske som Insider HAR gjort. Der er intet hykleri, blot et ønske om en smule fornuft og rimelighed.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#42 filmkorn.dk 17 år siden

Popquiz:

Q: Hvilken alder har diskussionens deltagere?

A: 10 år og nedefter.

Fatter ikke at I gider bruge tid på at kværulere :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#43 filmz-yoshimura 17 år siden

#40 Ej, kom nu ind i kampen, mand!

Du er da nødt til at sige, hvad der er galt med anmelderen/anmeldelsen, når du oponerer så voldsomt imod ham/den. Der er ingen, der siger, man ikke må have en anden mening end anmelderen, og der er ingen, der sviner folk til, bare fordi de har en anden mening end flertallet herinde.

Det eneste, folk indvender imod dig/dine indlæg, er, at du bare siger (mere eller mindre), at The Insider er en inkompetent klovn, som altid skriver lorteanmeldelser, men du kommer ikke med nogen begrundelse for, hvad du synes er så odiøst. Eller sågar hvorfor du faktisk synes, det er en god film, hvilket jeg formoder, at du synes.

Vel har vi alle vores subjektive mening om tingene (og vi kan sågar af og til bringe vores subjektive meninger til et tilnærmelsesvist konsensus), men vi holder os da bestemt også saglige, så jeg vil klart opfordre dig til at gøre det samme.

the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#44 filmz-yoshimura 17 år siden

#42 Det er vist kun dig selv, der kan besvare det spørgsmål ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#45 filmz-theassociate 17 år siden

Det var da nok den mest intetsigende film jeg længe har set. Filmen knækkede godtnok fuldstændigt for mig da de to gamle blinde tvillinger, begynder at snakke i kor til ham. Og bjørnekostumet... Tænk at man overhovedet kan forsøge at levere en troværdig skuespillerpræstation i det. Utroligt at Cage kan gå fra rimelig okay roller (Lord of War eksempelvis), til så svage - ja, B-film i mine øjne. Denne film er ikke de 40 kr værd i Blockbuster, så er i advaret! (Og heller ikke pga. den "chokerende" alternative slutning, der egentlig kun er 30 sek længere
og udpenslet
end den gamle).
Gravatar

#46 NOWhere 17 år siden

Hi hi.
Du har skrevet 8 indlæg i denne tråd, men ikke et eneste af dem har nævnt, hvad du egentlig mener om filmen.
Man må jo gå ud fra, du er positiv overfor den, da du er meget uenig med anmelderen, men vi ved det ikke, for du har ikke engang skrevet noget så simpelt som "filmen er fed/go/nogenlunde"
Folk beskytter ikke The Insiders mening, flere gi'r endda udtryk for slet ikke at have set filmen, men folk er frustrerede over, at du bare braldre ind med bål og brand og utilfredshed uden egentlig at give udtryk, hvad filmen dog har, som du synes er blevet forbigået.
Det er da for nemt at råbe "Hykler" og "Dobbeltmoral", når folk faktisk kun har foholdt sig til en mening, nemlig The Inider's, for vi ved som sagt ikke hvad din er.
Gravatar

#47 lagoni 17 år siden

#46 - bare fordi han er utilfreds med anmeldelsen, behøves han jo ikke kunne li' filmen eller bare ha' set den. Enig i argumenter burde komme fra hans side, men virker mere som om han mener The Insider ikke giver filmen en chance - hvis jeg lsæer en anmeldelse af FF4-2, der siger at 'den får 6/6 fordi Alba er lækker', ville jeg nok også brokke mig selv om jeg ikke har set filmen :)

Dermed ingen kritik af Insiders anmeldelse, vil bare sige at virker som om det mere er stilen ham der går efter, ikke selve karakteren.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#48 filmz-gelardi8 17 år siden

# 47

tak for eksempelen, den har jeg misset.

# 38

selvf. har jeg da set filmen, og synes at den er ok, ikke en genial film men ok, og fortjener mere end en stjerne.
Min pointe var først og fremmest hele den måde anmelderen har angribet anmeldelsen. Det oser af en fordubetsemt " jeg kan ikke lide det her# attitude. Og som # 47 viser, der er en vis uproffessionelle holdning til stedet, når en film får 6/6, fordi Alba er lækker...
Gelardi
Gravatar

#49 Hive 17 år siden

@gelardi8

Du må jo selvfølgelig selvom, om du gider at argumentere for dine bombastiske holdninger. Men hvis du forventer at blive taget seriøst herinde, så rækker det simpelthen ikke at sige "The Insider er dum - basta!"...
Gravatar

#50 filmz-Kadann 17 år siden

#48 -

Læs lagonis indlæg igen, The Insider har ikke givet en film 6/6 p.g.a. Alba.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: