Med en stribe glimrende og naturtro præstationer, et lydspor der virkelig sparker røv, og en billedside, der uden slinger i valsen veksler imellem det intime og det sublime, opnår “Wolf Creek” alt, hvad dens bagmænd kunne have håbet på. Filmen er tydeligvis lavet af folk, der har respekteret og nydt deres arbejde (mange af dem debutanter eller det, der ligner). Filmen kostede næsten ingenting at lave, og man måtte bl.a. tilpasse sig de skiftende vejrforhold, fordi man hverken havde tid eller penge til at finde andre datoer. Men filmen virker hverken billig eller overfladisk – man kan skære igennem intensiteten med en motorsav. Samtidigt giver produktionens lave budget filmen et ekstra stænk af uafrystelig realisme. Man forlader biografen nærmest i choktilstand med en nagende følelse af hjælpeløshed. “Wolf Creek” er en fantastisk, dristig og uhyre effektiv gyser.
#61 inflector 18 år siden
#62 Captain Vallo 18 år siden
Én af mine venner, der var med derinde, ser ikke så mange gyserfilm grundet hans kærestes "allergi" over for genren. Han nødt den også i fulde drag. Hele filmens sidste halvdel sad han skiftevis og krøb i sæddet og spjættede uhæmmet. Bagefter sagde han, at det var mange år siden, han under en film har skullet sige til sig selv: "Det er bare en film. Det er bare en film."
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#63 DarkLight 18 år siden
Jeg var også ret skuffet.
Vil strække mig til 3 / 6
#64 filmz-pandora 18 år siden
Jeg kunne også vældig godt lide, at der kun var ét tidspunkt, hvor jeg tænkte "Arrrh, come on, hvordan kunne han lige vide, at hun ville gå derind og så være der i forvejen, klar til ondskab"
At de tre hovedpersoner var så troværdige som happy go lucky backpackers - har man rejst lidt på egen hånd, især i de dele af verden, har man mødt dem 1000 gange - gjorde det hele endnu mere spændende. Det er så let, så let at distancere sig fra irriterende stereotype amerikanske unge, som vælter hylende og blødende rundt i deres high school-miljø - de lever ikke i min verden, hvorimod tre velmenende britisk-aussie rygsærejsende på afveje i høj grad var til at identificere sig med.
Min bror er i Australien lige nu, og jeg har allerede skrevet og advaret ham mod meteorkratere og rednecks :D
#65 filmz-topmajor 18 år siden