Jeg vil afholde mig fra at rangordne “The World’s End” i forhold til de to andre film i trilogien, men blot bemærke, at jeg var godt underholdt. På alle måder anser jeg den for at være en fuldgyldig del af serien. Verdens undergang er bare bedre i selskab med gode komikere, som “This is the End” også beviste. Om I så foretrækker Simon Pegg eller James Franco som selskab på den yderste dag, vil jeg lade være op til jer selv at afgøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dhad 10 år siden

steadi07 (10) skrev:
2/3 af filmen var fantastisk underholdning, men jeg forstår på ingen måde, hvorfor man har valgt en slutning som man har.

Jeg tabte i hvert fald en masse for filmen pga. slutningen.

Egentlig er valget af slutning vel det nemmeste at forstå - udledt af persongalleri, alle de film, som den refererede til eller parodierede over og filmens tone i øvrigt, virkede slutningen, i hvert fald på mig, som en logisk afslutning. Den kunne simpelthen ikke havde sluttet anderledes, men desværre synes jeg også, at det var skuffende...
Gravatar

#12 The-new-meister 10 år siden

Jeg synes også at der var en herlige komedie film. Ikke en af Wright's bedste, men stadigvæk pokkers underholdne.

4/6
Gravatar

#13 Driver 10 år siden

Den skuffer fælt i forhold til Shaun of the Dead og/eller Hot Fuzz. Historien er til sammenligning ordinær og kedelig og hvor Shaun og især Hot Fuzz bragte britisk humor, overdrevet action og fast paced videoredigering som noget "nyt" og underfundigt, så virker The World's End ikke som andet end ugennemtænkt genbrug bare med en knap så interessant historie, hvor Simon Pegg tilmed virker fejlcastet og utroværdig som tidligere womanizer without a care in the world. Jeg forstår ikke al den hype, den hidtil har fået. Den kan ikke måle sig med dens forgængere på nogle punkter.

2-3/6.

Hvorfor anmelderen her i øvrigt, partout skal nævne This is the End, blot fordi de omfatter et lignende tema, skal jeg være usagt, men jeg var klart mest underholdt af Francos (Baruchels) film, som jeg giver 4-6.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 10 år siden

Driver (13) skrev:
Hvorfor anmelderen her i øvrigt, partout skal nævne This is the End, blot fordi de omfatter et lignende tema, skal jeg være usagt


Lignende tema udformet som en komedie med diverse komikere udgivet nogenlunde samtidig. Sammenligningen er da noget oplagt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Driver 10 år siden

Det synes jeg ikke. Det er for mig at se, to vidt forskellige film. Der behøver ikke altid partout at skulle være sammenligninger.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 10 år siden

#15 Det siger jeg nu heller ikke, at der behøves, men du må sgu da give mig ret i, at det er oplagt?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Driver 10 år siden

Oplagt? Tjo.

Nødvendigt? Nix.

Unødvendigt så? I høj grad, hvis man spørger mig.

Men nok om det. Jeg undrede mig bare over, at This is the End skulle blandes ind i anmeldelsen og tilmed i appetitvækkeren, man læser inden, man klikker ind på hele anmeldelsen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jamen så er vi enige! Og hermed har du forklaringen på, hvorfor anmelderen har nævnt This Is The End i anmeldelsen. Det er oplagt! Dog så jeg også helst, at man undgik den slags for sammenligninger... det pisser mig dog ikke så meget af, som det gør med dig =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 Driver 10 år siden

Pisse af er vel ikke det samme som at undre. :)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#20 B.Pedersen 10 år siden

Hold da kæft en tam film, spar pengene og se en anden film, det kan kun være bedre. 1 stjerne lyden 2 stjerner

Skriv ny kommentar: