Jeg vil afholde mig fra at rangordne “The World’s End” i forhold til de to andre film i trilogien, men blot bemærke, at jeg var godt underholdt. På alle måder anser jeg den for at være en fuldgyldig del af serien. Verdens undergang er bare bedre i selskab med gode komikere, som “This is the End” også beviste. Om I så foretrækker Simon Pegg eller James Franco som selskab på den yderste dag, vil jeg lade være op til jer selv at afgøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ispep 10 år siden

Superherlig film og årets action/komedie.

5/6
Gravatar

#2 evermind 10 år siden

Vil så gerne se den NU! Og er så bare booket den kommende tid. :(

Oh well, den er vist også ved at være ude på blå i UK ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1876893448] 10 år siden

Den lader også kun til at komme i Palads og andre tvivlsomme biografer i Københavnsområdet og kun én forestilling om dagen, så jeg ender nok bare med at nappe den på BD i stedet.
Gravatar

#4 Høegh 10 år siden

Det er en strålende film. Der uden problemer lever op til både Shaun of the Dead, Hot Fuzz og Scott Pilgrim vs. the World.

Filmen har flere seriøse scener end Shaun of the Dead og Hot Fuzz, men de fungerer alle sammen godt og passer naturligt ind i handlingen. Selv actionscenerne er igen overraskende velkoreograferede.

Virkelig synd at filmen ikke får mere opmærksomhed i de danske biografer.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#5 Morpheus 10 år siden

Jeg er enig med meget i anmeldelsen, pånær slutningen. Jeg synes delen med Bill Nighy var rigtig godt og noget af det bedste i filmen, hvor jeg derimod synes slutningen, som anmelder rigtig godt kan lide, falder ved siden af og ikke fungerer. Det ædelægger dog på ingen måde slutningen og filmen levede bestemt op til mine MEGET høje forventninger til den, efter de fænomenale Shaun of the Dead og Hot Fuzz. Og så var der fabelagtig koreografi i slås scenerne som jeg bed mærke i flere gange. Selv min kæreste der keder sig under action scener måtte indrømme det var godt lavet.

Vil give den 5/6, da den lige mangler det sidste. Som helhed vil jeg dog give The Blood and Ice Cream/Three Flavours Cornetto trilogien op karakter. Filmene kan jeg ser igen og igen og det bliver bestemt også tilfældet med denne.

Skal da helt sikkert have bestemt denne, når jeg nu også har de to andre som steelbooks.
http://www.zavvi.com/blu-ray/the-world-s-end-limit...
Gravatar

#6 Høegh 10 år siden

Morpheus (5) skrev:
Jeg synes delen med Bill Nighy var rigtig godt og noget af det bedste i filmen, hvor jeg derimod synes slutningen, som anmelder rigtig godt kan lide, falder ved siden af og ikke fungerer. Det ædelægger dog på ingen måde slutningen og filmen levede bestemt op til mine MEGET høje forventninger til den, efter de fænomenale Shaun of the Dead og Hot Fuzz. Og så var der fabelagtig koreografi i slås scenerne som jeg bed mærke i flere gange.



Meget enig.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#7 bjarke 10 år siden

Fuck yes - alle skal se den, ALLE! En af årets absolut bedste film og en af de sjoveste komedier jeg har set. En skøn og mere end værdig afslutning på trilogien. Jeg giver den 5 ud af 6 stjerner - og glæder mig allerede til, at jeg skal se den igen, og igen, og...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#8 Highland Park 10 år siden

Bruno (3) skrev:
Den lader også kun til at komme i Palads...
Sal 12 med et lærred på 10,3 m2 og hele 47 pladser. De tror sgu på filmen!

Hvorfor mon Kinopalæet optræder inkognito på biograflisten?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 Gridlock 10 år siden

Hmm se den i biografen nu eller vente til den 19 og få den på dvd fra Amerika.
Decisions decisions decisions..........................egentlig ikke jeg snupper dvden.
Hvis den var kommet her hjemme i August hvor den havde premiere helt klart så skulle den ses, men nu? Rend mig om jeg ville gi penge til sådan en omgang dovendidrikker.
Gravatar

#10 steadi07 10 år siden

2/3 af filmen var fantastisk underholdning, men jeg forstår på ingen måde, hvorfor man har valgt en slutning som man har.

Jeg tabte i hvert fald en masse for filmen pga. slutningen.

Skriv ny kommentar: