Glem de sukkerlakerede trailers. Oliver Stones seneste værk er et rørende drama, der er dejlig blottet for unødig sentimentalitet. Filmen er uheldigvis en tand for lang og en anelse ujævn i perioder, men Stones sikre instruktion, et eminent ensemble, en imponerende billedside og en uafrystelig lydside (der begge præsenteres fornemt her på dvd) sikrer den i sidste ende en solid 4-stjernet vurdering. Ekstramaterialet på 2-disc udgivelsen er fantastisk, så smid den trygt på indkøbslisten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-stente 17 år siden

Traileren i sig selv gør jeg højst kommer til at zappe forbi den når den kommer i fjerneren. Vil man se en realistisk 9/11, så se United 93, den er fandme for klam(men på den gode måde)!
Gravatar

#12 filmz-JuulDK 17 år siden

Folk her har vidst sagt hvad der er at sige:) World Trade Center skuffede mig i højeste grad da filmen alt for hurtigt tog den afgørende drejning. Og så ser man ærligt talt for lidt... I den slags film vil man se kollisioner osv. Det eneste man ser her er en skygge og så at det braser sammen. United 93 er hele vægtklasser foran World Trade Center.
Gravatar

#13 chandler75 17 år siden

Noget af det eneste, som jeg synes fungerer i "World Trade Center", er, at man netop kun ser en skygge. Har du ikke set eksplosionerne nok gange? Ellers kan de sikkert findes på YouTube.

Langt de fleste New Yorkere anede jo ikke noget om angrebet, før de hørte om det i nyhederne eller fra venner. Og det er jo ligeså meget den almindelige New Yorker politi/brandmands synsvinkel, filmen forsøger at vise.

I "United 93" ser man jo (heldigvis) heller ikke nogen eksplosion.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: