Glem de sukkerlakerede trailers. Oliver Stones seneste værk er et rørende drama, der er dejlig blottet for unødig sentimentalitet. Filmen er uheldigvis en tand for lang og en anelse ujævn i perioder, men Stones sikre instruktion, et eminent ensemble, en imponerende billedside og en uafrystelig lydside (der begge præsenteres fornemt her på dvd) sikrer den i sidste ende en solid 4-stjernet vurdering. Ekstramaterialet på 2-disc udgivelsen er fantastisk, så smid den trygt på indkøbslisten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 17 år siden

Mjaah - den er god, ret gennemført, ekstremt menneskelig og ret så realistisk, det er rigtigt nok....men derfor slap jeg nu ikke for at kigge lidt på uret en gang imellem...lidt sidehistorier der bare ikke var fængende nok, lidt for mange stemningsbilleder der (som anmelderen skrev) ligner hinanden og så netop det at historien er så nede på jorden og menneskelig gør nu engang filmen lidt langtrukken.

Never the less - 4/6 herfra.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 filmz-gofferoffer 17 år siden

Det kunne være, man skulle se filmen på et tidspunkt i fremtiden, men som anmelderen pointerer, afholder den klamme trailer mig fra overhovedet at overveje at leje filmen. Den udstråler bare amerikansk patriotisme og sødsuppesnask i lange baner. Og musikken, der bliver brugt - nej tak, det får mig til at vente på, den kommer som gratis DVD med 'Her og nu'.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#3 Gin 17 år siden

jeg foretrækker stadig til enhver tid United 93, som efter min mening er mange klasser bedre
Gravatar

#4 akerman 17 år siden

For meget gråd og tænders gnidsel.

3/6
Gravatar

#5 mimic 17 år siden

Yes det var noget slemt noget de var igennem den dag, men som film gjorde det bare røvkedeligt at komme igennem, næsten hele filmene foregår imens de under de ruiner, united 93 var meget bedre, dog ingen af dem er nogle jeg ville investere i på dvd, men united 93 er god dokumentar.
Gravatar

#6 Zabriskie 17 år siden

Den film var altså bare ikke særlig god
Le temps détruit tout
Gravatar

#7 keitel 17 år siden

Ren sødsuppe, 2/6
United 93 er klasser bedre.
Gravatar

#8 MouseMickey 17 år siden

Synes virkelig også er United 93 er langt mere genial... Synes simpelthen man bruger alt for lang tid under ruinerne det er en stor gang sødsuppe
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#9 filmz-webmok 17 år siden

I giver den 5 stjerner overall? Oh my God... jamen, folkens - den var jo slet ikke god? Den var ensidig, patetisk og der var udelukkende fokus på Nikolas-drengen ?!
Gravatar

#10 jona 17 år siden

Jeg kan godt lide denne film ... Super god og godt lavet... 5 stjerner ud af 6...
Jeg kan specielt godt lide den fordi jeg har intreserret mig for den 11 sep.. Jeg har studeret en masse om det, og valfte som projekt i skolen...

Skriv ny kommentar: