“X-Men Origins: Wolverine” er Hollywood-traditionen tro visuelt flot dog uden for alvor at imponere. Filmen udarter sig desværre aldrig til det brag, man kunne have håbet på. Wolverine er med denne nye film blevet tæmmet og strømlinet til at behage et publikum, der elsker at dvæle ved det dystre. Resultatet er blevet en tom og uhomogen filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 misuma 15 år siden

Filmen ku' have fået minus 4 og jeg ville stadig ha' set den i biografen og købt den senere. Det' Wolverine, kan ikke lade vær'.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#62 wiseguy 15 år siden

Jeg tilslutter mig det beskedne kor, der følte sig ok underholdt!! Man kan sagtens finde masser af fejl og mangler i filmen. Noget af det jeg fandt mest irriterende var de til tider elendigt udførte baggrunde. Den logiske sans ka man også kyle af h. til, men det vidste man jo på forhånd!!
Det er ikke stor filmkunst, men filmen passede glimrende til en stor popcorn-menu ;o)

Jeg vil gi' den et tyndt 4-tal ud af 6 mulige.

Ekstrascenen efter rulleteksterne var da skuffende ligegyldig!!! Var det noget med at der var forskellige ekstrascener??
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#63 filmz-jonasgr 15 år siden

Ellen Page er ikke med, så jeg springer den nok over :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#64 enfilmnørd 15 år siden

SÅ har jeg også været in og se den. Jeg ved ikke om det er pga de dårlige anmeldelser, men jeg syntes den var ganske fin. Der var nogle passager, der ikke hang så godt sammen, og noget af hanlingen var lidt kliche og forudsigelig, en del steder. Når det så er sagt, kunne jeg godt lidt historien i store træk, og jeg fik set det meste af det jeg ville:

Mild character-spoilere:
sMEn hvor ville jeg ønske vi havde set mere ti,l GAmbit, han var ret underholdende. Er også positivt overrasket over [cyclobs] rolle. Den var okay, havde virkelig frygtet det værste

Handlingsspoiler+spørgsmål
Generelt fungerede det godt, og var glad for at se en huskende wolverin med klør, det var fedt. Så nogle problemer. Hvad skete der med det gamle ægtepar på gården. Hvad hed de HR. og Fru Kent? de lignede iværdfaldr. Der var også for mange mutanter(f.eks blob), men det var i det minste ikke i vejen; Men der var også mange rigtigt gode valg. Pistolfyren, og Gambit var rigtig underholdende.Spørgsmål; er der nogen der opfattede hvordan han gik fra navnet Jimmy til logan. Det kan godt være, jeg har sovet i timen, men i den ene scene kaldes han jimmy, af Sabertooth, i det næste præsenterer striker sig, og kaldewr ham Logan?

Fandt i en stan Lee, jeg fandt ham ikke...

Filmen får 4/6, min standart er åbenbart ikke så høj.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#65 filmz-Kadann 15 år siden

#65 -

Og hvad så med din standard, er den høj? ;D
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#66 MOVIE1000 15 år siden

#65 venter svar......
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#67 enfilmnørd 15 år siden

#65 eller er det 67?
Også den ja:)
Gravatar

#68 enfilmnørd 15 år siden

Som nogle nævner, er der snak om ekstra scener efter rulleteksterne. Kan folk ikke smide en kommentar om hvad scenen de så indeholdte?

Jeg starter:
Denne ekstra scene var dog komplet ligegyldig; Focus på et par fødder, med meget nedslidte sko, der går på en grusvej. Udzoming; Det er en let forvirret Stryker, der kommer gående. Han stopper, da der kommer et militærkøretøj bag ham. En soldat træder ud, spørger om det nu ER Stryker(Det er det, det ved vi jo). Han bliver taget med, han skal afhøres om, hvordan omstændighederne omkrign, en eller andes død. Ved ikke hvad han hedder, men det er ham, han slår ihjel med kniven, da han syntes Stryker er gået for vidt, med Weapon XI. Der slutter scenen.

Nogen der har set andre scener?
Gravatar

#69 rockysds 15 år siden

#68 Den, tror jeg, er i alle udgaver, hvis der da er forskellige herhjemme. Og den kom inden underteksterne (eller ca. i starten af dem.) Efter rulleteksterne kom en scene, hvor:

Wolverine sidder i (tror jeg) japansk bar og drikker. Bartenderen spørger, om han drikker for at glemme, og han siger "nej, jeg drikker for at huske." Meget kort scene.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#70 Kviesgaard 15 år siden

Så fik jeg den også set. Hvad kan jeg sige? Det var ok underholdning, mens det stod på. Har lidt svært ved at se, hvorfor den kun skulle have to stjerne. Der findes værre film end den her, og der findes dem, der er meget værre. Måske er det igen det her smagsspørgsmål, som melder sig.

Der er foretaget en del ændringer i forhold til historierne, som jeg kender dem fra tegneserierne, hvoraf nogle af valgne var interessante.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: