“X-Men Origins: Wolverine” er Hollywood-traditionen tro visuelt flot dog uden for alvor at imponere. Filmen udarter sig desværre aldrig til det brag, man kunne have håbet på. Wolverine er med denne nye film blevet tæmmet og strømlinet til at behage et publikum, der elsker at dvæle ved det dystre. Resultatet er blevet en tom og uhomogen filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 enfilmnørd 15 år siden

Jeg fandt den (ekstra scene efter credits)

2 link, med samme indhold, så er er en chance for at mindst ét virker, Youtube fjerner dem...

"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#82 filmzkim 15 år siden

#28 - The Insider skrev:
I det mindste havde "Batman & Robin" da en eller to fede one-liners af en veloplagt Arnold :-)

Det er korrekt! :b
Gravatar

#83 filmkorn.dk 15 år siden

Dybt uenig med anmeldelsen. På trods af et par dumheder i forhold til X-men triologien synes jeg filmen var mega fed. Super intens. Velspillet, og flere steder ganske overraskende og kompromisløs. 5 stjerner!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#84 filmkorn.dk 15 år siden

Her er nogen af de ting der ikke hænger sammen med X-men trilogien:

- Sabertooth er Wolverines bror, og langt mere kvik i Wolverine. I X-men er han halvdum og genkender ikke sin bror. Wolverine slår ham ihjel uden den store fanfare.
- Mange af mutanterne som Wolverine redder fra øen, er nogen som dukker op igen i X-men. Alligevel er der ingen, der kan huske ham når han dukker op på skolen i X-men.
- Hvorfor laver Stryker Wolverine usårlig, hvis han kun skal bruge ham til at klone DeadPool?

www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#85 enfilmnørd 15 år siden

Jep ikke alt giver mening, men jeg tror dette er noget af forklaringen:

1) Ja godt spørgsmål, men måske Sabertooth har prøvet at desaterer, og Stryker og co, har slettet hans hukommelse.

2) Vi ved fra X1 at det kun er få mutanter, der bliver på skolen, som lærere, bl.a. Scoot og Jean. De andre tager videre ud i verden, og lever deres liv.

3) For at se om det kan lade sig gøre. Hvis Logan døde, måtte de vel droppe ideen med at gøre det samme med Deadpool. En bonus ville så være en god og usårlig soldat, hvis det altså ikke var gået galt.

"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#86 fatcat 15 år siden

#25 og #45

Så fik jeg endelig set filmen - og jeg må sige at jeg stadig er dybt uenig med anmelderen. Og derfor understøtter det igen min påstand om at jeg ikke er enig med den pågældende anmelder når det glæder denne genre film.

Jeg var stærkt underholdt af filmen - ikke en oscar-værdig film og ikke i nærheden af X1 og X2 men en klasse bedre end X3 og laaaaaangt bedre end film som FF: Rise of the silver surfer og Aliens vs. Predator 2 som anmelderen gav 3/6 stjerner.

Jeg vil i kategorien superhelte-film give den et stort 3/6 meget tæt på de 4/6.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#87 achilles 15 år siden

Så filmen igår, og var også rigtig godt underholdt. Det er hvad man skal forvente af sådan en film, især med en PG 13 rating. Skal da også have den på dvd, nåt den udkommer.
Gravatar

#88 Kram 15 år siden

Må indrømme at efter jeg har set filmen på det storre lærred er jeg faktisk skuffet, især over CGI effekterne i filmen som var langt under middel, til tider grinaktigt (for det meste) - man tænker jo nærmest b-film.

Plus at Hugh skal lave det der ud med armene brøl 24/7, hvad sker der for det!?

Jeg er nærmest chokeret over at jeg kunne lide filmen før, hvordan kan en film være bedre UDEN effekter og med mindre scener? Det er jo forrykt!

2/6, og det er gavmildt. SORRY WOLVERINE.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#89 Kalle Ferm 15 år siden

Jeg var vældigt underholdt. Topdollar. :-)
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#90 Batsy 15 år siden

så den i aften jeg blev ikke skuffet selvom det med sabertooth, vis man skal se x-men trioligien skal man se Origins før selve x-men filmene så forstår jeg mere hvad der sker.

vældig god fil dog ikke bedere en X2 4/6, hvem var rapperen så?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: