Kaspar Munks “You & Me Forever” er et gribende, realistisk og ekstremt velspillet portræt af pubertetens berusende højdepunkter og knusende nederlag. Det danske ungdomsdrama ser godt ud på dvd, den lyder lige så godt, og udgivelsens ekstramateriale er interessant. Hvis man nød filmen i biffen eller bare har den mindste forkærlighed for genren, er dvd’en simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Peteryde 11 år siden

Undskyld mig. Men jeg har glemt hvordan man afspiller en DvD....

-------------------

Filmen i så meget var ikke rigtig min "kind of movie" åbenbart Men tror min niece synes den var meget god :)
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1679671047] 11 år siden

På samme måde som en laserdisc, cd, blu-ray, spil til samtlige spillekonsoller siden midten af 90'erne cirka og metoden minder også meget om måden man starter geninstallation af en computer, i hvert fald i ret mange tilfælde.
Gravatar

#3 The Insider 11 år siden

Hehe :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 Skeloboy 11 år siden

Kan rigtig god lide Hold Om Mig og hans kortfilm Forsvunden, så glæder mig rigtig meget til at se den her.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#5 RasmusFL 11 år siden

Den havde jeg godt nok ikke troet du ville falde for, Insider. Jeg så den i håb om en jordbunden dansk ungdomsfilm, der uden behovet for at smøre tykt på alting kunne fortælle de unges historie.

Jeg var virkelig overrasket/chokeret over hvor primitiv en film det er. Venindernes 'best friends forever'-udgangspunkt etableres på 3-4 minutter i starten af filmen, og derfra kører toget i topfart fra A til B til C. De holder hånd under vand og så er bunden lagt.
Forældrene forstår ikke de unge og er ude af stand til at nå dem, symboliseret ved at lade tilholdsstedet for både pigerne og en dreng fra klassen være en smadret bygning malet til med graffiti.

Og den nye, spændende pige bæller absint direkte af flasken.

Linjerne var så tykt trukket op og der var intet i historien, der var overraskende.

2/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#6 Slettet Bruger [2211813209] 11 år siden

Jeg har utroligt meget respekt for You & Me Forever, fordi den tager forholdene mellem pigerne alvorligt og ikke lader det forfalde til ligegyldigt pladder. Kaspar Munks instruktørhåndværk er fejlfrit, og han ved, hvordan man skruer en god historie sammen, men han falder i et par huller hen ad vejen.

Som du selv fremhæver, Johan, har jeg et stort problem med Wandschneiders karakter, der virkelig ikke tilføjer noget som helst til filmen ud over at være et wildcard, som bare bor i et falleret hus - uden nogen form for ordentlig forklaring herpå. Han er bare slet ikke interessant, selvom han skal være mystisk og lever en anarkistisk tilværelse. Det er bare så ærgerligt, at han ikke er mere fascinerende, end han er, og det er bare spildt potentiale.

Til tider bliver dialogen mellem personerne også alt for forceret, hvor man sidder og tænker, at sådan her taler piger i den alder altså ikke sammen. Jeg kender mange unge i den alder, og det er bare ikke realistisk. Især Dahl Hansen har en tendens til at være rimeligt forceret i sin levering af replikkerne, men nu må jeg også indrømme, at Borchorst og Kruse synes at være bedre til at sætte sig i sine karakterers sted end Dahl Hansen, som nogle gange smører det hele lidt for tykt på.

Men alle tre spiller særdeles godt, og jeg vil personligt fremhæve Kruse. Hun spiller virkeligt fantastisk, og jeg tror, at hun har en stor karriere foran sig. Det gælder egentlig alle tre piger, men Kruse især kom ind fra højre og slog benene væk under mig.
Danish representative at the 68th Venice Film Festival.
Gravatar

#7 the_paki_don 11 år siden

#6

Kruse spiller kun godt, fordi der er en bruger, der hedder det samme her.

Alle personer, der hedder the_paki_don er også eminente skuespillere.

Skriv ny kommentar: