Klik på de forskellige titler for at læse mere.
“Eventyret Om Ringen”: DVD-anmeldelse
“Eventyret Om Ringen S.E.”: DVD-anmeldelse
Hobitten Frodo Baggins arver en mystisk guldring af sin ældre onkel, Bilbo. Det viser sig, at ringen besidder magiske evner, og den, der har den i sin besiddelse, kan regere verden.
En gruppe vise mænd beslutter at ringen må destrueres, og Frodo og hans lille gruppe venner begiver sig ud på deres farlige færd.
“De To Tårne”: biograf-anmeldelse
“De To Tårne”: DVD-anmeldelse
“De To Tårne S.E.”: DVD-anmeldelse
Frodo og Sam opdager, at den mystiske Gollum følger i deres fodspor. Merry og Pippin, undslipper de onde Uruk-Hai’er og flygter ind i den mystiske og gamle skov Fangorn. Her møder de en uventet allieret mellem skovens gamle træer.
“Kongen Vender Tilbage”: biograf-anmeldelse
“Kongen Vender Tilbage”: DVD-anmeldelse
Saurons styrker har belejret Minas Tirith – Gondors hovedstad – i bestræbelsen på at udslette menneskeracen. Det før så store kongedømme har aldrig været i større bekneb for en konge. Men kan Aragorn leve op til sit navn og blive det, han er født til?
Ugens filmz: Ringenes Herre – den totale eskapisme
Ugens filmz kigger på hvordan J.R.R Tolkiens store fortælling både kan være århundredet bedste bog og samtidigt også være den mest forhadte hos andre læsere. Læs bl.a. om hvorfor Tolkien selv afskyede de mange sammenligninger man gjorde (og stadig gør) mellem hans fantasiverden i “Ringenes Herre” og virkeligheden.
#11 filmz-Daniel_Logan 20 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#12 Skobbolop 20 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#13 El vez 20 år siden
...ok da så napper jeg begge to!
-
#14 filmz-Daniel_Logan 20 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#15 filmz-Zort3x 20 år siden
Nå nu til noget andet:
Jeg syns helt klart, at det er en skam biograf versionen af (kongen vender tilbage) ik er de 4timer 50min. som hr. Jackson's første gennem klipning var.
#16 Kalle Ferm 20 år siden
Jakob
#17 Skobbolop 20 år siden
min mening self. :D
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#18 Kalle Ferm 20 år siden
Jakob
#19 dyg 20 år siden
Men Miranda Otto er også en sødte, det skal jeg ikke benægte. Jeg ville ikke klage, hvis hun en dag lagde vejen forbi mit ydmyge hjem.
#20 filmz-coolnisse 20 år siden