Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg hylder HelmerJ!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 Mark Malmstrøm 12 år siden

jeg har aldrig set Appocalpto
Gravatar

#13 chandler75 12 år siden

Jeg synes slet ikke, man kan sammenligne "Apocalypto" med "10,000", andet end at de begge foregår i fortiden og gør brug af enkelte overnaturlige elementer.

"Apocalypto" er meget mere ambitiøs (bl.a. med brugen af et gammelt uddøende indiansk dialekt igennem hele filmen), spændende, flot, medrivende og vedkommende. Bedre end "Braveheart", synes jeg.

Desuden foregår "Apocalypto" jo omkring 1400-tallet, mens "10,000 B.C." foregår - ja - 10.000 år f.Kr.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 12 år siden

#13 Jeg synes sagtens dekan sammenlignes. De foregår begge i fortiden, de skildrer begge afdøde samfund, de gør begge brug af enkelte overnaturlige elementer, de befinder sig begge i sammen genre, de er blevet lavet forholdsvist tæt på hinanden, de er begge sprængfyldt med klicheer og de er begge lige elendige... det var da nemt nok =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 misuma 12 år siden

10.000 er en af de få film jeg ikke kunne se til ende og jeg har stadig traumer over det jeg nåede at se.

At sammenligne den med Apocalypto er en vederstyggelighed. Vederstyggelighed siger jeg! :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 12 år siden

Haha! Grunden til at jeg sammenlignede var dog hovedsageligt at jeg så dem back to back, og der er en del lighedspunkter, fandt begge film ringe og undrer mig over at man hylder den ene men hader den anden, da grundene til at begge film ikke fungerer i min bog er de samme.... overfladisk behandlede temaer og sprængfyldt af ældgamle tåkrummende klicheer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 misuma 12 år siden

Måske er indholdet det samme groft sagt, men måden det er eksekveret på, skiller dem ad og jeg synes rigtigt og du forkert, bam! ; )
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg hader når misuma burner mig!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 HelmerJ 12 år siden

#18 bare vær glad for han ikke brugte, FORDI.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: