Hvis du ikke har lyst til at bruge alt for mange penge, men alligevel har lyst til at se en fed anime-serie, kan du snart se det første afsnit af den roste og flotte "Last Exile" på dansk tv.
DR har bekræftet, at de vil begynde at sende serien kl. 16.30 fra mandag 15. august. Den kan klart anbefales. :)
#24 Last Exile skulle eftersigende være et pilotprojekt for at se om der er grundlag for at sende mere. Vi kan kun håbe at det bliver en overvældende succes. Så lige et råb til alle der skulle have en måleboks stående. Se Last Exile så vi kan få mere Anime på dansk tv!
P.S. Last Exile skulle eftersigende blive sendt med Engelsk dub og danske tekster. Dette skære selvfølgelig lidt i hjertet på en som jeg, men det er en lille pris at betale for at få udbredt anime til flere mennesker. Jeg har ikke selv tjekket, men det engelske dub skulle ikke være det værste der findes, så helt slemt er det vel ikke. Man kan kun håbe at hvis det bliver en succes, så kommer der flere serier/film med det japanske dub.
#22 Jeg er igang med at skrive lidt, men det er faktisk latterligt svært, så forvent ikke det store. Faktisk forventer jeg først at få noget ned på skrift senere da jeg lige skal have lidt tid til at reflektere over filmen.
#23-25 Lyder rigtigt fedt. Jeg har ikke fået købt mere end en enkelt anime-film, da der er så meget andet jeg prioriterer højere - så det er da et fint alternativ. Omend engelsk sub :/
Mind game handler om 20-årige Nishi. En taber af rang. Han prøver at slå igennem som manga artist, da hans gamle klassekammerat Myon kommer faldende igennem dørene til S-toget. Nishi og Myon har altid haft følelser for hinanden, men ingen af dem har haft modet til at gå videre end et lille brev, hvor de bekendtgjorde deres følelser for hinanden. Nishi og Myon tager sammen til Myons families restaurant, mens de snakker om deres skoledage sammen. Herfra tager tingene en uventet drejning der er begyndelse på en livsændrerne rejse.
Som skrevet tidligere så er Mind game meget svær at skrive om. Da jeg gik i gang havde jeg en forventning om at det nærmest var en 2 timer lang variant af Cat Soup. Heldigvis blev jeg glædelig overrasket. Hvor jeg igennem Cat Soup kiggede på så mange gange at jeg nærmest sled det op, opdagede jeg slet ikke hvor tiden blev af i Mind game. Gør dette så at jeg vil lovprise Mind game over alt på jorden og straks kaste mig ud at en filmz.dk omspænende propaganda kampagne. Hvor meget jeg end gerne vil, så kan dette ikke lade sig gøre, da jeg er af den opfattelse at hvad man får ud af den er forskelligt fra person til person.
Jeg er godt klar over at det her ikke er noget ordentligt review. Ej, heller er det det bedste jeg nogensinde har skrevet. Faktisk er det nok noget af det ringeste hvis det skal komme til stykket. Men jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal skrive, da jeg stadig er lidt medtaget efter at have set filmen. Jeg tror at den først rigtig synker ind, når jeg ser den igen. Jeg kan dog ikke andet end at anbefale folk, der er øvede anime seer at se den her film.
Håber at det hjalp lidt selvom jeg tvivler. Men stol på mig og se filmen. Du vil herefter forstå hvordan jeg har det. Jo mere jeg tænker over det jo bedre kan jeg forstå at Mind game har vundet så mange awards som den har.
Hvis der er nogle specifikke spørgsmål, så vil jeg gerne prøve at svare på dem hvis jeg kan.
#27 Det lyder godt. Din begejstring skinner i hvert fald igennem :) Det lader til at være den type anime, som jeg holder allermest af. Er den muligvis lidt i stil med "FLCL"? Eller måske "Lain"? Jeg vil under alle omstændigheder kigge nærmere på den, når jeg kommer til Japan til september. Muahahahaha! (<-spontant manisk latter uden grund)
Rent teknisk falder den mest sammen med "FLCL" hvad angår de spontane skift i animationsstil. Men det er vist også det. Rent indholdsmæssigt så beskriver de begge passager af livet. Det er lige det eneste jeg kan se der er fælles for dem.
Og lige til sidst: Big boot to the head! Bare sådan helt spontant og slet ikke drevet af en sygelig misundelse :)
#21 Scherlund 19 år siden
#22 mr gaijin 19 år siden
#23 Ikari 19 år siden
DR har bekræftet, at de vil begynde at sende serien kl. 16.30 fra mandag 15. august. Den kan klart anbefales. :)
#24 chuck 19 år siden
#25 Scherlund 19 år siden
P.S.
Last Exile skulle eftersigende blive sendt med Engelsk dub og danske tekster. Dette skære selvfølgelig lidt i hjertet på en som jeg, men det er en lille pris at betale for at få udbredt anime til flere mennesker. Jeg har ikke selv tjekket, men det engelske dub skulle ikke være det værste der findes, så helt slemt er det vel ikke. Man kan kun håbe at hvis det bliver en succes, så kommer der flere serier/film med det japanske dub.
#22 Jeg er igang med at skrive lidt, men det er faktisk latterligt svært, så forvent ikke det store. Faktisk forventer jeg først at få noget ned på skrift senere da jeg lige skal have lidt tid til at reflektere over filmen.
#26 filmz-ataris 19 år siden
#27 Scherlund 19 år siden
Som skrevet tidligere så er Mind game meget svær at skrive om. Da jeg gik i gang havde jeg en forventning om at det nærmest var en 2 timer lang variant af Cat Soup. Heldigvis blev jeg glædelig overrasket. Hvor jeg igennem Cat Soup kiggede på så mange gange at jeg nærmest sled det op, opdagede jeg slet ikke hvor tiden blev af i Mind game. Gør dette så at jeg vil lovprise Mind game over alt på jorden og straks kaste mig ud at en filmz.dk omspænende propaganda kampagne. Hvor meget jeg end gerne vil, så kan dette ikke lade sig gøre, da jeg er af den opfattelse at hvad man får ud af den er forskelligt fra person til person.
Jeg er godt klar over at det her ikke er noget ordentligt review. Ej, heller er det det bedste jeg nogensinde har skrevet. Faktisk er det nok noget af det ringeste hvis det skal komme til stykket. Men jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal skrive, da jeg stadig er lidt medtaget efter at have set filmen. Jeg tror at den først rigtig synker ind, når jeg ser den igen. Jeg kan dog ikke andet end at anbefale folk, der er øvede anime seer at se den her film.
Håber at det hjalp lidt selvom jeg tvivler. Men stol på mig og se filmen. Du vil herefter forstå hvordan jeg har det. Jo mere jeg tænker over det jo bedre kan jeg forstå at Mind game har vundet så mange awards som den har.
Hvis der er nogle specifikke spørgsmål, så vil jeg gerne prøve at svare på dem hvis jeg kan.
#28 mr gaijin 19 år siden
#29 Scherlund 19 år siden
Og lige til sidst: Big boot to the head! Bare sådan helt spontant og slet ikke drevet af en sygelig misundelse :)