Gravatar

#11 Patriarch 12 år siden

Ja, præcis... Så det er ikke noget nemt valg.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 OxxY 12 år siden

Personligt kan jeg bedst lide Redux, men køb da en Redux udgave hvor man kan se både Theatrical og Redux, det mener jeg ihvertfald man kan på min DVD. Så kan du se begge to her i filmtørken og bestemme dig selv :D
Gravatar

#13 MMB 12 år siden

Jeg kan sige så meget, at flertallet bedst kan lide den korte version, og derfor var det også den, jeg selv så først. Men jeg tror roligt, du kan starte med begge, da der er tale om et mesterværk af en film, men umiddelbart vil jeg tro, at du bedre vil kunne klare at komme gennem den korte, og når du har set den, og synes den er fantastisk, så kan du altid se den lange version bagefter og få de ekstra ting med.
Men køb denne BD ligesom mig. Det er en fremragende udgivelse og indholder begge versioner samt en sindssyg god dokumentar omkring alle problemerne i forbindelse med optagelserne: http://www.amazon.co.uk/Apocalypse-Special-includi...
Gravatar

#14 Collateral 12 år siden

Foeller (13) skrev:
Jeg kan sige så meget, at flertallet bedst kan lide den korte version, og derfor var det også den, jeg selv så først. Men jeg tror roligt, du kan starte med begge, da der er tale om et mesterværk af en film, men umiddelbart vil jeg tro, at du bedre vil kunne klare at komme gennem den korte, og når du har set den, og synes den er fantastisk, så kan du altid se den lange version bagefter og få de ekstra ting med.
Men køb denne BD ligesom mig. Det er en fremragende udgivelse og indholder begge versioner samt en sindssyg god dokumentar omkring alle problemerne i forbindelse med optagelserne: http://www.amazon.co.uk/Apocalypse-Special-includi...


Rigtig god idé Foeller! Og ja den udgivelse er fremragende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15 BN 12 år siden

Den korte version er helt klart den bedste.

Som Collateral skriver:

Collateral (2) skrev:
Redux versionen ødelægger filmens oprindeligt stramme opbygning.


Nogle af Redux-versionens dags-scener fjerner desuden lidt af den intense mystik/atmosfære der omgiver Kurtz og hans base.

Den korte version er bedst, fordi den er konsekvent mørk og trist/dyster i sin tone/stemning, mens Redux-versionen desværre direkte bryder (læs: ødelægger) denne stemning med dels en lang, overflødig scene mellem soldaterne og nogle Playboy-piger, dels et længerevarende ophold på en fransk plantage. Begge disse scener fremstår som alt for lange og ligegyldige pauser i historien, og begge gange er det faktisk en smule svært (omend ikke umuligt) at komme tilbage til den særlige stemning igen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 Collateral 12 år siden

#15: Helt enig BN. Originalen er et mesterværk, Redux... not so much. Jeg var enormt skuffet første gang jeg så filmen fordi det var Redux jeg så, og kedede mig så enormt meget at jeg måtte kæmpe mig igennem. Havde en lærer på medieskolerne ikke vist mig theatrical version kunne der være gået meget lang tid før jeg vente tilbage til filmen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 skittlez 12 år siden

Apocalypse Now er en af mine top-3 film, og det har Redux ikke ændret på. Jeg ser Redux når jeg ser filmen, da jeg mener at de ekstra scener alle giver noget til filmen. De underbygger det kaotiske univers der bliver opbygget, og er selv stor fan af den franske plantagescene, da den viser en anden side af krigen. Man kan ikke få for meget af en god ting, medmindre man har det svært ved alt for lange film. Jeg kedede mig i hvert fald ikke, hverken ved første, andet eller tredje syn. Synes begge udgaver har et utraditionelt flow, så adderingen af ekstra scener ændrer ikke noget for mig.

Jeg kan, som de andre, klart anbefale at købe 3-disk BluRay udgivelsen, der har begge udgaver samt Heart of Darkness dokumentaren. Så kan du jo se originalen først, forelske dig i den, og når du engang får lyst til et gensyn (og har god tid), kan du se Redux og selv dømme. Ekstramaterialet er dog næsten et must, da man virkelig kommer under huden på filmproduktion, når det er bedst/vildest. Man kan nærmest se Coppola leve sig ind i den stemning som filmen også har og gå i forfald som produktionen skrider frem.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#18 Patriarch 12 år siden

Er kvaliteten lige god på begge udgaver af filmen? (på Blu)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#19 Slettet Bruger [3559598352] 12 år siden

Så vidt jeg ved, er der vist rejst noget diskussion om hvorvidt filmen ser rigtig ud på BD. Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men ud fra billederne i diverse anmeldelser, ser det ud til, at filmen har voksdukke-effekt og jeg ved ikke helt om jeg skal stole på anmeldelserne, da det langtfra er første gang, at en film med sådanne fejl, har fået en positiv anmeldelse.
Gravatar

#20 Patriarch 12 år siden

Ok. Men der er ingen forskel på de to udgaver.. altså det er ikke sådan at kun Redux fx. har fået en overhaling, mens den almindelige er en ældre kopi...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: