Gravatar

#1 Aggeri 12 år siden

Hej! Eftersom dette er min første forum tråd(So go light on me!)

Eftersom jeg synes der er en form for tørke mht. nye gode film i biffen, har jeg besluttet mig for at gå tilbage og se nogen af de film som jeg ellers ikke har fået set endnu, og det fik mig til at udarbejde en ret stor liste af film som jeg stadig mangler at se! Og på denne liste er jeg kommet til Apocalypse Now.

Nu går spørgsmålet så på, om jeg burde gå på jagt efter Redux versionen eller original versionen som er næsten en hel time kortere. Det er klart nogen ville sige, ja køb begge og vurder selv, men jeg orker ikke at købe begge versioner lige nu =P. Jeg ville foretrække at svarerne var spoiler-free, da jeg som sagt ikke har set filmen endnu.

Mange tak!
Gravatar

#2 Collateral 12 år siden

Det er en smagssag, for mig er der ingen tvivl om at Redux versionen ødelægger filmens oprindeligt stramme opbygning.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 Wangsgaard 12 år siden

Har kun set redux men tror måske mere jeg ville være til den kortere version, da jeg er lidt enig med Collateral om redux versionen.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#4 JannikAnd 12 år siden

Redux er det eneste rigtige!
Gravatar

#5 HonoDelLoce 12 år siden

I'm with JannikAnd.. Redux all the way baby!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Kruse 12 år siden

Begge versioner er gode, og du vil bestemt også få stor nydelse ud af theatrical-udgaven, men jeg stemmer også for Redux(som var den jeg selv så første gang).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3559598352] 12 år siden

Selvom Redux har nogle gode tilføjelser til historien, mener jeg at den biografudgaven er den bedste. Der er en bestemt scene i Redux, der rent ud sagt er ligegyldig og overdrevet kedelig, jeg faldt selv i søvn et par gange i biffen, under den scene.
Gravatar

#8 Patriarch 12 år siden

utyske (7) skrev:
Selvom Redux har nogle gode tilføjelser til historien, mener jeg at den biografudgaven er den bedste. Der er en bestemt scene i Redux, der rent ud sagt er ligegyldig og overdrevet kedelig, jeg faldt selv i søvn et par gange i biffen, under den scene.


Jeg tror jeg er 100% in line med Utyske og at det sikkert er samme scene vi tænker på. Omvendt har jeg efterfølgende godt kunne se hvad den lavede der.

Jeg ved ikke helt selv hvilken jeg ville vælge.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Bobby Singer 12 år siden

Jeg har kun set Redux og fandt den alllllllt for lang. Specielt den famøse dinner scene er horribel og den bliver bare ved og ved og ved og ved.

Jeg har på fornemmelsen, at jeg ville synes noget bedre om biografudgaven.
Idjit
Gravatar

#10 Kruse 12 år siden

Jeg er faktisk enig med Utyske om at scenerne ved den franske plantage i Redux er unødvendige og ødelægger flowet, men det er samtidigt lidt problematisk når jeg også mener at resten af scenerne som tilføjet i Redux tilføjer ekstra dybde til bi-karaktererne og udbygger stemningen endnu mere.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: