Er ved at lave en backup af nogle filer på min computer og skal have lagt en 8GB fil over på en DVD-R DL medie. Derfor vælger jeg UDF som filsystem men når jeg trykker burn siger den:
"Sorry, your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation settings to make it compatible with the current disc.
Disk required for the compilation: DVD R/RW; DVD+R DL"
Så hvordan brænder jeg på skive. Ja og brænderen skulle understøtte DVD-R DL efter hvad Nero InfoTool siger..
Jeg bruger en Verbatim DVD-R DL 4x certified..
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
#2 - det var da en noget fjendtlig kommentar? Fyren siger jo, at han skal have taget backup af filer?
Og jeg kender skam sagtens det problem der med WinBack *tror jeg nok det hed, det jeg prøvede* som ikke ville dele min backup-fil op, så jeg endte med én stor, der var 11GB .. Held og lykke med at distribuere den ud af computeren i et stykke..
Men jeg vil råde dig #1 til blot at bruge winrar til at pakke filen i mindre filer, og så brænde den ud på 2 almindelige dvd-skiver i stedet..
Når så du skal bruge backupen, lægger du bare de små filer ind på computeren igen og pakker den fulde backup ud igen.. Det er også en del billigere end at bruge dual-layer discs :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Ja det må man antage :) Jeg mente såmænd bare, at fordi du har kunnet brænde 1GB-filer, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man også kan brænde 8GB-filer.
Prøv at bruge et andet program end Nero. Det er muligvis programmet der ikke kan brænde UDF på DVD-R DL.
#1 Léon 18 år siden
"Sorry, your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation settings to make it compatible with the current disc.
Disk required for the compilation: DVD R/RW; DVD+R DL"
Så hvordan brænder jeg på skive. Ja og brænderen skulle understøtte DVD-R DL efter hvad Nero InfoTool siger..
Jeg bruger en Verbatim DVD-R DL 4x certified..
#2 filmz-henriksen 17 år siden
det vil være det samme som at medvirke til kopiering.
køb filmene i stedet
#3 HonoDelLoce 17 år siden
Og jeg kender skam sagtens det problem der med WinBack *tror jeg nok det hed, det jeg prøvede* som ikke ville dele min backup-fil op, så jeg endte med én stor, der var 11GB .. Held og lykke med at distribuere den ud af computeren i et stykke..
Men jeg vil råde dig #1 til blot at bruge winrar til at pakke filen i mindre filer, og så brænde den ud på 2 almindelige dvd-skiver i stedet..
Når så du skal bruge backupen, lægger du bare de små filer ind på computeren igen og pakker den fulde backup ud igen.. Det er også en del billigere end at bruge dual-layer discs :D
#4 myggen 17 år siden
#5 maniac 17 år siden
#6 filmz-Kadann 17 år siden
Filformatet understøtter langt større filer end 1GB, så jeg tvivler på at det skulle være problemet.
Jeg har selv brændt skiver med større filer en 1GB på en dvd med UDF som filformat.
#7 Scherlund 17 år siden
#8 myggen 17 år siden
#7: Det tænkte jeg også på, men det giver jo nogen ret kraftige begrænsninger. Kan det virkelig være rigtigt?
#9 filmz-Kadann 17 år siden
Det ved jeg, men det er jo også UDF han benytter, ikke FAT32.
#10 myggen 17 år siden
Prøv at bruge et andet program end Nero. Det er muligvis programmet der ikke kan brænde UDF på DVD-R DL.