Gravatar

#1 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Bava-eksperten Tim Lucas har offentliggjort de endegyldige detaljer på Anchor Bays Mario Bava Collection Volume 2:

"The box says "8 Films By Mario Bava," but rest assured, there are actually nine. Here's the rundown on all the specs and extras:

BARON BLOOD
Uncut European version
Widescreen (1.85:1) presentation, enhanced for 16x9 televisions
Audio Commentary by Mario Bava biographer Tim Lucas
Theatrical Trailer
Radio Spots

BAY OF BLOOD (formerly TWITCH OF THE DEATH NERVE)
In Italian with English subtitles and English-dubbed
Widescreen (1.78:1) presentation, enhanced for 16x9 televisions
Theatrical trailer
Radio Spots
Poster and still galleries

5 DOLLS FOR AN AUGUST MOON
International version in Italian with English subtitles and English-dubbed

FOUR TIMES THAT NIGHT
International version in Italian with English subtitles
Widescreen (1.78:1) presentation, enhanced for 16x9 televisions

KIDNAPPED / RABID DOGS
YES! Two versions: Mario Bava’s original 1975 work print (RABID DOGS) and the 2002 alternate version (KIDNAPPED)
Widescreen presentation (1.78:1), enhanced for 16x9 televisions
In Italian with English subtitles
Featurette: “End of the Road: Making Rabid Dogs and Kidnapped”
Mario Bava bio

LISA AND THE DEVIL / HOUSE OF EXORCISM
Two versions: Mario Bava’s original film (LISA AND THE DEVIL) and the alternate "Mickey Lion" version (HOUSE OF EXORCISM)
Audio Commentary for Lisa and the Devil by Mario Bava biographer Tim Lucas
Audio Commentary for House of Exorcism by Producer/Co-Director Alfredo Leone
Theatrical trailers
Radio Spot
ROY COLT AND WINCHESTER JACK
In Italian with English subtitles
Widescreen (1.85:1) presentation, enhanced for 16x9 televisions"

http://www.videowatchdog.blogspot.com/

Boksen udkommer den 23. oktober i USA og kan forudbestilles til ca. 170kr hos dvdpacific.com.

ERIK THE CONQUEROR udgives samme dag for sig selv, fordi rettighederne stammer fra et andet selskab. THE MASK OF SATAN og THREE FACES OF FEAR, der var med i den første boks, genudgives samtidigt som single disc.

170kr for 9 film må siges at være et fantastisk fund. Jeg er en lille smule skuffet over, at AB inkluderer RABID DOGS/ KIDNAPPED, fordi single disc-udgaven næsten lige er udkommet i forbindelse med den første boks, og de derfor får folk til at betale to gange for det samme produkt. Men hvis det kan få flere folk til at se denne fremragende gangsterfilm, så fred være med det!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2 Yoda 17 år siden

Super! Tak for info :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Så lidt. Jeg glæder mig vildt til at se dem. Men hvis det ikke var for prisen, så ville jeg nok brokke mig uhæmmet over boksens design. Det må, sammen med den første, være en af de grimmeste dvd-bokse nogensinde! De har sikkert fået en eller anden high school-praktikant til at smække det sammen. :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#4 Yoda 17 år siden

Du har helt ret. Designet er rodet, uden sammenhæng og skabt - virker det som om - uden sans for symmetri og æstetik. Øjnene finder ikke just ro :-)

Når jeg har fået set filmene i vol.1 (venter stadig på, at Pacific får dem sendt af sted) så er det da helt sikkert, at denne boks også skal hjem på hylden.

Jeg har i øvrigt (for at forberede mig lidt på sagerne) bestilt disse to bøger hjem - håber de er gode:

http://www.bookdepository.co.uk/WEBSITE/WWW/WEBPAG...

&

http://www.amazon.com/Italian-Horror-Films-1960s-C...

Kender du evt. andre gode bøger, der omhandler såvel Bava som italiensk horror generelt?

Og hvad med Lucio Fulci? Kender du hans værker, og er han evt. værd at stifte bekendtskab med?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 dyg 17 år siden

Skal snart i gang med at se nogle Bava film. Som fan af horror (og Giallo) bliver jeg da nødt til at stifte bekendtskab med denne mester.

@Yoda - Fulci kan fint anbefales. Jeg har ikke set så mange af hans film, men The Beyond, Zombi 2 og The New York Ripper kan jeg godt anbefale.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#4 - http://www.fabpress.com/ har flere gode bøger om bl.a. Dario Argento og Lucio Fulci. De har også tidligere udsendt Troy Howarths The Haunted World of Mario Bava, en mere analytisk tilgang til Bava, men den er desværre forlængst udgået og hundedyr at købe brugt (men mon ikke den kan bestilles hjem på biblioteket?).

Skrivebordsforlaget http://www.midnight-media.demon.co.uk/ har flere små, billige hæfter, der tjener både som genreintroduktion og filmguide. Jeg kan anbefale deres Giallo Scrapbook Vol. 1+2 og Blazing Magnums (noget af det eneste, der er skrevet på engelsk om de groft oversete, italienske gangsterfilm fra 1970'erne).

Bogudgivelserne er lidt af en jungle, fordi interessen trods alt er så begrænset, at mange bøger aldrig er blevet genoptrykt. Men for nødvendige titler, så kan det betale sig at spørge i forummet på www.lovelockandload.com eller på www.dvdmaniacs.net/forums, hvor flere af forfatterne også hænger ud.

Mht. Fulci, så er hans film meget svingende. Han er nok mest kendt for sine zombie-film, hvoraf jeg personligt synes, at The Beyond, Zombi 2 og The House by the Cemetery stadigvæk holder. Meget af resten er elendigt og ofte misogynistisk. Don't Torture a Duckling og Lizard in a Woman's Skin er dog to rimeligt gode eksempler på giallo'en (det italienske, voldelige/ blodige mordmysterium). Jeg kan anbefale at læse anmeldelserne på www.uncut.dk.
Gravatar

#7 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Denne her har jeg selv fået anbefalet fornyligt: http://www.amazon.com/Blood-Black-Adrian-Luther-Sm...

Har dog ikke haft penge til at bestille den hjem endnu. Tim Lucas' monsterværk om Bava tog lige budgettet for de næste måneders bogindkøb :-)

Gravatar

#8 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#5 - Jeg er er enig i, at The New York Ripper er god, omend den også er ret brutal i enkelte scener. Men morderens "stemme" har altid været lidt af et problem. Et fejlskøn fra Fulcis side efter min mening. Til gengæld er den jo ude på dvd i DK fra AWE.
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 17 år siden

EDIT: Nå, nu kom jeg sgu til at bestille den alligevel, for de havde den til £12.80 på bookdepository.com. Skal nok lige sige til, hvis den er noget værd.
Gravatar

#10 Yoda 17 år siden

Hey - super info, jeg her har fået - tak! :-)

Jeg glæder mig til at gå i gang med Bava (og Fulci).

Og ja, du må endelig give besked ang. "Blood and Black Lace"

Skriv ny kommentar: