Nu har der efterhånden været tæt på en mio. tråde hvor folk bliver ved med at lave "bedste film"- lister, og det ender altid med en overflod af de samme film man har hørt gang på gang. Derudover deler folk også altid de bedste film og i genre. da man ikke kan have en bedste film.
Derfor vil jeg heller have en liste med nogen af de film, der kan være lidt sværer at kategorisere, da de tit går under drame der er en bred genre.
Men de film jeg leder efter, er nogen der minder om. - Requiem for a dream - Spun
Eller nogen der minder om. - Evigt solskind i et pletfri sind - Donnie darko - Butterfly effect - Science of a sleep - Vanilla sky
Håber der er nogen der deler min kærlighed for denne slags film.
har set de fleste af dem, men ellers rigtig hvad stilen angår, film som Blow og Fear and loathing in Las Vegas er film der bare skal ses, hvis man kan lide den slags film.
Stranger than fiction er nok mere komedie, men stadig en dejlig film
syns os den slags film jeg leder efter kan være lidt svære at kategorisere,, hehe
har ik set alle dem du skriver men, Memento fountain og Pi har jeg set og det er film li som dem, så må lige se nogen af de andre du skriver hvis de minder lidt om dem.
#6 Mulholland Drive, Lost Highway og Eraserhead er David Lynch, det er ikke helt det samme. Persona er Bergman, og i stil med Lynch. The I Inside er helt i stil med det du leder efter...men faktisk ikke vildt god:)
#1 filmz-Claes Boogie 16 år siden
Derudover deler folk også altid de bedste film og i genre. da man ikke kan have en bedste film.
Derfor vil jeg heller have en liste med nogen af de film, der kan være lidt sværer at kategorisere, da de tit går under drame der er en bred genre.
Men de film jeg leder efter, er nogen der minder om.
- Requiem for a dream
- Spun
Eller nogen der minder om.
- Evigt solskind i et pletfri sind
- Donnie darko
- Butterfly effect
- Science of a sleep
- Vanilla sky
Håber der er nogen der deler min kærlighed for denne slags film.
#2 rockysds 16 år siden
Naked Lunch
Fear and Loathing in Las Vegas
Blow
Waking Life
Adaptation. (aka. Orkidetyven)
Being John Malkovich
Human Nature
Primer
The Game
(Stay)
(Stranger than Fiction)
Nogen af dem, jeg har foreslået er måske tættere på komediegenren end dramagenren - men de ligger nogenlunde i tråd med dem, du selv nævner.
#3 filmz-Claes Boogie 16 år siden
Stranger than fiction er nok mere komedie, men stadig en dejlig film
#4 Skeloboy 16 år siden
Memento
The Fountain
Pi
Persona
Lost Highway
Mulholland Drive
Eraserhead
Men er ikke sikker på hvad du mener:)
#5 elwood 16 år siden
For satan det er en fed film, nok første gang hvor min ven og jeg begge havde svært ved hel at fange det der skete på skærmen ved første kig.
Er hel vild med den realistiske tilgang til projektet, og så fra en debutant imponerende.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 filmz-Claes Boogie 16 år siden
har ik set alle dem du skriver men, Memento fountain og Pi har jeg set og det er film li som dem, så må lige se nogen af de andre du skriver hvis de minder lidt om dem.
#7 Skeloboy 16 år siden
Mulholland Drive, Lost Highway og Eraserhead er David Lynch, det er ikke helt det samme. Persona er Bergman, og i stil med Lynch.
The I Inside er helt i stil med det du leder efter...men faktisk ikke vildt god:)