Gravatar

#1 filmz-d4||3 16 år siden

Jaa jeg står og er blevet vild efter at se nogen gode gyserfilm jeg ikke har set endnu :P
Og når jeg snakker gyserfilm, så mener jeg selvfølgelig man virkelig bliver skræmt fra.

Den bedste jeg indtil videre har set, det er helt klart

THE DESCENT... Det var virkelig en suveræn gyser.. Kom med forslag
Gravatar

#2 filmz-Liou 16 år siden

generelt skræmmer gyser film mig ikke længere og derfor er de mest uhyggelige dem jeg så da jeg var mindre. de 3 jeg husker bedst er Stephen Kings IT, The Guardian (1990) og Man´s best friend. De 2 sidste er kun B film og regnes ikke for noget. IT er en forholdsvis god film der lider under en meget dårlig slutning. De 2 andre er sikkert ikke specielt gode og efterhånden mange år siden jeg så dem.
Gravatar

#3 filmz-d4||3 16 år siden

IT har jeg desværre set mange gange..
Men du har ret i, de gamle er de bedste, men når man så har set dem. Så de jo ikke farlige mere :P
Håbede jeg kunne finde nogen jeg ikke kender.
Gravatar

#4 Fable 16 år siden

Når man er barn er gys virkelig gys. Noget man drømmer om, om natten og noget der konstant spøger i baghovedet på en i timerne/dagene/ugerne efter man har set filmen. Når man så bliver voksen er det man før kaldte gys blevet erstattet med chok, og det er nu chokkene der udgør spændingen.
Egentlig trist, men sådan er det nok desværre.
Konklusionen er, at du nok kan tage en hvilken som helst af de japanske "gysere", el.lign., og du vil finde det du ledte efter.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 16 år siden

Descent er da det værste crap! :-)

Flg. bør man se:

Candyman 1
Ondskabens Hotel (The Shining)
The Cell
Tegnet 1 (The Omen 1)
Evil Dead 1
Exorcisten 1 (The Exorcist 1)
Bram Stoker's Dracula
Rosemary's Baby

Der har kørt en del tråde om dette emne, bl.a.:

http://www.filmz.dk/forum/item/30011/#first
http://www.filmz.dk/forum/item/28851/#first
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

#1 Jep Descent holder maksimalt. De første 45 minutter er det mest scary jeg har set, siden jeg sked i bukserne som 15 årig til Alien premieren.

Ellers må jeg sige, at jeg sjældent finder film med gore og blod decideret uhyggelige, med undtagelse af Alien og Halloween. Jo, mens de står på, men aldrig bagefter. Der kommer det psykologiske aspekt ind, som er langt det værste og som får hårene til at stritte efter rulleteksterne.

Jeg vil tro, jeg vil have svært ved at sidde i min kælder alene og se film som Robert Siodmaks The Spiral Staircase, The Innocents, Hitchcocks "Det åbne vindue", The Haunting (1963) og så synes jeg stadig Frankenstein fra 1931 er eminent gys. Dont Look Now og Les Diaboliques har også fabelagtig stemning. Og så skylder man sig at se Spoorloos, som blev genindspillet som Vanishing med Kiefer Sutherland og Sandra Bullock. Originalen er LANGT bedre!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-Liou 16 år siden

Jeg har altid godt kunnet lide gyser genren men som fable siger så aftager det uhyggelige sig altså i høj grad når man bliver voksen. under alle omstændigheder ville jeg ikke have noget imod at se the Guardian og Man´s best friend igen. Jeg har aldrig fået set Bram Stoker's Dracula og en amerikansk varulv i london og det er 2 film jeg helt sikkert også før eller senere skal have set. generelt elsker jeg de gamle skræk historier om Dracula og Varulve... specielt varulve. men der er næsten ingen gode film om varulve nu om dage.
Gravatar

#8 sluppermand 16 år siden

The Shining!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#9 filmz-Rawnii 16 år siden

Når jeg sætter mig for at se en god gyser, vil jeg gerne have en gyser der er Moderne (Altså ny) Jeg kan ikk forstå folk der kommer med gyserfilm fra 1973, jeg mener helt ærligt COME ON! det er utroligt få gyser film der kan skræmme mig. personligt finder jeg ikke film som ALIEN "Uhyggelige" jeg finder dem nærmere betegnet "Underholdende" noget som man ser for sjovs skyld, eller når man ikke lige ved hvad man skal lave Søndag aften.
Gravatar

#10 filmz-DocDoom 16 år siden

#9 Du er fandeme en hård negl!
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: