Gravatar

#11 SpielbergFreak 13 år siden

If evolution is true, why are there still creationists?

HAHA den bliver jeg nødt til at stjæle til min facebook status! fabelagtigt!

Gravatar

#12 Patriarch 13 år siden

hehe... mine too :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 Riqon 13 år siden

Creation er i øvrigt en ganske interessant film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14 Patriarch 13 år siden

Enig. Min eneste anke er at der var meget lidt omkring hans rejser og selve opdagelsen af teorien. Fokus var på dramaet, hvilket måske er fornuftigt nok... I dunno.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#15 Riqon 13 år siden

#14 -

Tjah, man kunne lave mange film om Darwin. Jeg kunne godt have tænkt mig lidt mere fokus på hans intellektuelle retfærdiggørelse af eugenik og hans menneskesyn, efter han accepterede, mennesket blot var endnu et dyr i det evolutionære spektrum. Den intellektuelle diskussion og de filosofiske aspekter af hans teori i filmen var fattig, og modstanderne (deriblandt hans hustru) blev i alt for høj grad reduceret til "kreationister, der var bange for helvede", om end det lykkedes filmen at portrættere begge sider nogenlunde sympatisk. Plottet om datteren var meget betagende.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16 Patriarch 13 år siden

Jeg synes de sætter det naturalistiske menneskesyn meget godt om i kraft a datteren. Vi ser dyr bukker under, rådner og forgår hvilket sættes i spil med datteren som i konsekvens af hans teori, også bare meningsløst bukker under (som en kanin der nappes af en ræv, eller en uheldig fugleunge). Altså hvordan den kyniske natur også tager det han elsker mest.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 Riqon 13 år siden

#16 -

Åh ja, nu kommer det lidt tilbage igen (et stykke tid siden jeg så den). "Nature is a battlefield." Helt klart den mest tankevækkende del af filmen for mig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18 Patriarch 13 år siden

Ja... ganske præcist formuleret.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: