Her er mine 10 favoritudgivelser. Tre af dem findes endnu kun på dvd.
In the Mood for Love Brazil 8 1/2 The Vanishing (Spoorloos) The Battle of Algiers Videodrome Dazed and Confused Throne of Blood Fanny & Alexander Eyes Without a Face
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
fin samling Thomsen kan se du har et par Dassin titler hvordan er de ifht Brute force & Rififi som jeg syntes var fremragende.
Det er flere år siden, jeg har set dem. Men så vidt jeg husker, så var de ret gode. Ikke helt på højde med Rififi og Brute Force, men bestemt værd at se.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Her også samlet på dem i et stykke tid, men er dog blevet mere og mere troløs i takt med at andre udgivere er kommet i omdrejninger. Jeg ved ikke, hvor mange udgivelser jeg har men dog ikke noget i nærheden af 200 desværre:
Top 10-udgivelser vil nok umiddelbart være:
The Complete Jean Vigo (L'Atalante) Carl Theodor Dreyer Box Set (Ordet) M Tokyo Story Black Narcissus Play Time In the Mood for Love The Passion of Joan of Arc Sweet Smell of Success Last Year at Marienbad
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
M's ekstramateriale er forresten noget af det bedste jeg har set og hørt hele gennemgangen af filmens forfølgelse og brug som propaganda af nazisterne er fremragende.
Sweet smell of succes er også en glimrende udgivelse. Youre dead son get yourself buried
M's ekstramateriale er forresten noget af det bedste jeg har set og hørt hele gennemgangen af filmens forfølgelse og brug som propaganda af nazisterne er fremragende.
Sweet smell of succes er også en glimrende udgivelse. Youre dead son get yourself buried
Ja, det er rigtig godt. Hele historien omkring "M" og Fritz Lang er totalt fascinerende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#11 Thomsen 11 år siden
In the Mood for Love
Brazil
8 1/2
The Vanishing (Spoorloos)
The Battle of Algiers
Videodrome
Dazed and Confused
Throne of Blood
Fanny & Alexander
Eyes Without a Face
#12 Thomsen 11 år siden
Det er flere år siden, jeg har set dem. Men så vidt jeg husker, så var de ret gode. Ikke helt på højde med Rififi og Brute Force, men bestemt værd at se.
#13 Snaden 11 år siden
Three Colors
8½
John Cassavetes boksen
The Double life of Véronique
Man Bites Dog
Short Cuts
Breathless
Solaris
Spirit of the Beehive
Seven Samurai
#14 zombieman 11 år siden
M
Dazed and confused
The killing
Wages of fear/ Diabolique
Straw dogs
Night of the hunter
Thin red line
Umberto D
Repulsion
A night to remember
men det er fandme svært og bestemme sig
#15 Benway 11 år siden
Top 10-udgivelser vil nok umiddelbart være:
The Complete Jean Vigo (L'Atalante)
Carl Theodor Dreyer Box Set (Ordet)
M
Tokyo Story
Black Narcissus
Play Time
In the Mood for Love
The Passion of Joan of Arc
Sweet Smell of Success
Last Year at Marienbad
#16 zombieman 11 år siden
#17 Snaden 11 år siden
#18 Benway 11 år siden
Ja, det er rigtig godt. Hele historien omkring "M" og Fritz Lang er totalt fascinerende.
#19 zombieman 11 år siden
Fritz Langs Ministry of fear 12 Marts
Malicks Bad lands 19 Marts
Powell & Pressburgers The life and death of colonel blimp 19 Marts
Bressons A man escaped 26 Marts
Chaplins Monsieur Verdoux 26 Marts
bedste måned rigtig længe
#20 Benway 11 år siden