Ved ikke om dette har været oppe før, men jeg under mig efter at have købt 2 Lucky Luke Boxe at det ikke er med org Dansk Tale, her tænker jeg på Ove Sprogøe som lagde stemme til Lucky Luke, nogen der ved hvorfor det ikke er blevet beholdt.
Ja det har jeg også hørt, jeg tror det er fordi distributørerne muligvis ikke har rettigheder til/ eller ikke gider at give penge for lydsporet til tegnefilmen,,, eller noget i den stil.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Det har været oppe før, jeg (og flere andre) var noget fortørnet over det. Har kun set et halvt afsnit, da serien mister næsten al sin charme uden Ove's stemme.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
har de så også fjernet de org. danske stemmer til ratata og dalton brøderne ?
Ja jeg tror også det har noget at gøre med rettighederne, husk episoden med Fragglerne, der var de også først nødt til at indhente rettighederne for at få lov til at bruge de rigtige stemmer igen.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Ok, havde det lidt på fornemmelsen at det kunne være noget med rettighederne til de gammel lydspor.
Og jeg må sige at når man ser filmene igennem får man ikke samme følelse som man gjorde da man var barn og hørte Ove's stemme som lucky luke, og man fortryder næsten man har købt dem, men personligt var det nu et Boxset som jeg gerne ville have i min samling, så nu håber jeg bare på at Asterix kommer i en DK version igen da jeg ikke kan finde den nogen steder desværre.
Jeg ærgede mig også over at det ikke var Sprogøe der lagde stemme til, da jeg købte filmene. Faktisk så meget så jeg med sikkerhed kan sige at jeg ikke får set dem mere end den ene gang. Ærgeligt. :(
#8 Ja, har dog ikke lige set så meget med Emil fra Lønneberg
Det er faktisk utroligt hvor mange film som får lavet lydsporet om, hvilket jeg ikke rigtig kan forstå, for folk vil jo i de fleste tilfælde helst have de gamle stemmer som man plejede at høre, da det jo er en form for nostalgi.
#9 Tror skam også det bliver det samme for mig, de kommer nok ikke til at blive brugt så meget, desværre.
#1 krqll3 18 år siden
Ved ikke om dette har været oppe før, men jeg under mig efter at have købt 2 Lucky Luke Boxe at det ikke er med org Dansk Tale, her tænker jeg på Ove Sprogøe som lagde stemme til Lucky Luke, nogen der ved hvorfor det ikke er blevet beholdt.
#2 Æsop9000 18 år siden
#3 dyg 18 år siden
#4 elwood 18 år siden
Ja jeg tror også det har noget at gøre med rettighederne, husk episoden med Fragglerne, der var de også først nødt til at indhente rettighederne for at få lov til at bruge de rigtige stemmer igen.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 dyg 18 år siden
#6 filmz-saku 18 år siden
#7 krqll3 18 år siden
Og jeg må sige at når man ser filmene igennem får man ikke samme følelse som man gjorde da man var barn og hørte Ove's stemme som lucky luke, og man fortryder næsten man har købt dem, men personligt var det nu et Boxset som jeg gerne ville have i min samling, så nu håber jeg bare på at Asterix kommer i en DK version igen da jeg ikke kan finde den nogen steder desværre.
#8 jacob_uno 18 år siden
#9 pulse83 18 år siden
#10 krqll3 18 år siden
Ja, har dog ikke lige set så meget med Emil fra Lønneberg
Det er faktisk utroligt hvor mange film som får lavet lydsporet om, hvilket jeg ikke rigtig kan forstå, for folk vil jo i de fleste tilfælde helst have de gamle stemmer som man plejede at høre, da det jo er en form for nostalgi.
Tror skam også det bliver det samme for mig, de kommer nok ikke til at blive brugt så meget, desværre.