Men jeg vil kraftigt anbefale "Edderkoppen", som El Vez også nævnte. Jeg synes personligt at det er en af de bedste serier (hvis ikke DEN bedste) der nogensinde har været sendt på dansk tv.
#14 Den findes i hvert fald på dvd...men nu du siger det, har jeg lidt problemer med at finde et sted hvor den ikke er udgået. Men mon ikke den er derude et sted.
Udover de nævnte kan jeg anbefale at få fat i nogle af de gamle Leif Panduro/ Bent Christensen krimiserier fra 1970'erne. Der udkom sidste år en boks med tre af serierne (Strandvaskeren, Ka' De li' østers? og Smuglerne) samlet til 199DKR. Ifølge Laserdisken.dk har boksen danske tekster.
Som andre har sagt, så er Matador også et "must". Det er uden tvivl den bedste og mest holdbare danske serie nogensinde.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
I må heller ikke glemme den danske "Convoy 2" Langturschauffør fra 1981. Instrueret af 'one-hit-wonder'et' Peter Ringgaard. Guderne må vide hvorfor han aldrig lavede andre film efter denne.
Vores allesammens Otto B, må han hvile i fred, i en skarp truckerfilm som giver et meget godt billede af Danmark dengang. Kun onde tunger der brugte øgenavnet "Otto Brandert". Danmarks svar på James Dean. Næsten.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#11 dh-ad 17 år siden
#12 dyg 17 år siden
#13 bobber 17 år siden
I knew it!
Men jeg vil kraftigt anbefale "Edderkoppen", som El Vez også nævnte. Jeg synes personligt at det er en af de bedste serier (hvis ikke DEN bedste) der nogensinde har været sendt på dansk tv.
#14 MouseMickey 17 år siden
#15 bobber 17 år siden
Den findes i hvert fald på dvd...men nu du siger det, har jeg lidt problemer med at finde et sted hvor den ikke er udgået. Men mon ikke den er derude et sted.
#16 filmz-kris72 17 år siden
#17 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Som andre har sagt, så er Matador også et "must". Det er uden tvivl den bedste og mest holdbare danske serie nogensinde.
#18 duuk74 17 år siden
#19 chandler75 17 år siden
Og så naturligvis filmen, "Strømer", der går forud for tv-serien: http://www.imdb.com/title/tt0075277/
#20 Bony 17 år siden
Vores allesammens Otto B, må han hvile i fred, i en skarp truckerfilm som giver et meget godt billede af Danmark dengang. Kun onde tunger der brugte øgenavnet "Otto Brandert". Danmarks svar på James Dean. Næsten.