Gravatar

#1 filmz-kris72 17 år siden

Hallo,
Jeg er en norsk mann som samler på film (har ca. 2500 filmer + TV-serier). Jeg er veldig glad i danske TV-serier som f.eks. "Ørnen", "Rejseholdet", "De Udvalgte" etc.
Kan dere i forumet gi meg noen tips om danske TV-serier (som finne på DVD) som jeg bør sjekke opp i? Det er viktig at de har danske undertekster (nevn gjerne noen danske filmer også, som kanskje ikke er gitt it i Norge. Som f.eks. "Villspor" som var fantastisk bra)
Gravatar

#2 El vez 17 år siden

"Riget" er fantastisk - horror/drama (med en del komedie i også - den er svær at kategorisere) instrueret af Lars Von Trier og indeholder bl.a. mange elementer af Dogme-konceptet. Den findes på dvd med alle mulige undertekster.

http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?produ...
http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?produ...

Anden del er ikke så god som første, men et kig værd.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 Yoda 17 år siden

Ja, "Riget" er en fantastisk serie!

Ellers kan man ikke komme udenom serier som "Matador" og "Huset på Christianshavn", hvis man ønsker kvalitet, hygge og nostalgi.

Serien "Bryggeren" er også god, og hvis du søger noget i krimi/thriller-genren, så er der "De udvalgte" og så kommer "Forbrydelsen" jo også snart på dvd.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 Yoda 17 år siden

Ups....kan se, at du selv nævner "De udvalgte".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 filt 17 år siden

Derudover bør du virkelig tjekke Per Flys Forestillinger når den kommer på DVD.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#6 filmz-kris72 17 år siden

Takk for de flotte svarene. Ville bare nevne at "Riget" er min favorittserie gjennom alle tider (glemte å nevne den...)- Har alt av von Trier, han er jo fantastisk! Har notert meg "Forbrydelser", "Forestillinger" etc. Kom gjerne med flere tips!
Gravatar

#7 El vez 17 år siden

"Edderkoppen" skulle også være god.

Hvis vi bevæger os over i film, bør "Pusher" og Per Flys trilogi "Bænken", "Arven" og "Drabet" også nævnes.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 filmz-div 17 år siden

ved godt det måske ikke lige er samme genre, men du skal helt sikkert tjekke langt fra las vegas, eller klovn ud. halvdelen af danmarks befolkning elsker disse serier, ellers er man ikke ægte dansker.. Tjek dem ud
"Cinderella Man"
Gravatar

#9 Bony 17 år siden

#8 - Er man ikke ægte dansker hvis man ikke elsker "Langt fra Las Vegas" eller "Klovn"?

OMG!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#10 dh-ad 17 år siden

#8 Så flytter jeg med glæde til Norge! Fleksnes slår til hver en tid CC og FH!

Der er altså mindst lige så mange (dem med smag!:-) ), som hader "Langt fra Las Vegas" og "Klovn"...

Som et seriøst indslag, vil jeg forslå "Buster Verden", og hvis film kan bruges: "Drømmen". Begge disse blotlægger en del af den danske folkesjæl.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)

Skriv ny kommentar: