Gravatar

#1 isteen 14 år siden

Eden Lake
Hvad er mon pointen i denne film?
At små utilpassede møgunger ikke skal slippe så let, eller at man ikke kan straffe sig ud af problemerne?

Jeg sad og fik lyst til at give de små lorteunger en ordentlig omgang høvl med den store knortekæp ;-)
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 14 år siden

Og så hjælper det ikke, at karaktererne udfører vildt utroværdige handlinger og filmen hyldes af stort set alle anmeldere. Jeg synes det var noget overhypet gejl, der er set med samme historie udført bedre mange gange før. 2/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Fable 14 år siden

#2 - Eksempler på bedre udførte film med samme historie?

Synes den er utrolig effektiv og forargende. Ja, der er ganske vidst enkelte ting som kan virke utroværdigt og urealistisk, men det er efter min mening ikke noget der trækker voldsomt ned.

Filmen belyser jo et udbredt problem i visse steder af Storbritannien - men samtidig synes jeg ikke, at man behøver kunne finde nogen dybereliggende pointe, for at kunne nyde film af denne slags.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 14 år siden

Den sociale kommentar i filmen vælger jeg at se bort fra. Den er skidt udført og ganske enkelt alt for overfladisk til, at belyse et ellers (som du siger) udbredt problem, der dog ikke kun begrænser sig til Storbritannien, men efterhånden selv har fundet vej til lille Danmark. Eden Lake er jo den typiske slasher (bare uden særlig meget slash), hvor en gruppe mennesker, finder sig i et isoleret område og som bytte for en anden gruppe mennesker med en grotesk virkelighedsopfattelse. Der er naturligvis intet originalt i det længere, så det er ikke det jeg kritiserer filmen for - men netop utroværdigheden der ligger i karakterernes handlinger. Jeg sad konstant med en fornemmelse af, at der var så meget jeg fundamentalt havde gjort anderledes, hvis jeg selv var i en sådan situation. Naturligvis er det svært hypotetisk, at sætte sig i sådan en situation, men jeg havde med garanti aldrig reageret som disse karakterer. Eksempler på et bedre udført job med samme historie? Alle klassikerne og tilmed nyklassikerne overgår dette makværk. Texas Chainsaw Massacre (den originale, men remaket synes jeg nu også er bedre end Eden Lake), Last House On The Left (og der fungerer den sociale kommentar også... naturligvis også den originale), The Hills Have Eyes (igen den originale og igen synes jeg remaket også er bedre end Eden Lake), Ils, Frontier(s), Wolf Creek, Haute Tension og sikkert en hel masse jeg har glemt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: