Kan nogen hjælpe mig med at opstøve Gaspar Noés "Seul contre tous" ("I stand alone") i en (engelsk) tekstet udgave indenfor EU-zonen? (Prisniveauet for denne barske perle) er nemlig generelt for højt til, at jeg gider at risikere et told-smæk ved at bestille ude i den store verden, hvor den (som altid) er meget lettere at fremskaffe.)
Og så lige et diskussionsoplæg til de interesserede:
Hvor er jeg dog hamrende træt af, at alle de nye europæiske film, jeg gerne vil se enten er: 1) Stjernedyre 2) Umulige at opdrive 3) Aldrig er tekstede
Det gør det sgu surt at være filmsamler. Noget må være rivravruskende galt i europæisk filmdistribution, siden at det i 2006 fortsat skal være så afsindig svært og dyrt at følge med i, hvad der laves af film i vore europæiske nabolande.
- Hvem fanden er det (distributions-led), der bremser udvekslingen af disse mange fremragende film? (De kan ikke engang skaffes på bibliotekerne i samme grad, som de kunne i de gamle VHS-dage.)
- Er det fordi alle europæiske lande er plaget af selvtilstrækkelige nationale mediemonopoler á la Nordisk Film, eller skal man kigge på mindre niveauer for at finde forklaringen?
- Kan det overhovedet være rimeligt, når de fleste af filmene tilmed er produceret med nationale og EU-tilskud i hoved og røv?
Så er det, at jeg takker og bukker, Benway. Umådeligt længe siden, at jeg sidst havde været forbi netop AxelMusic. Plukkede lige en lille håndfuld andre herligheder med på vejen ud: Haute (High) Tension (vel nok den perfekte kobling til "I stand alone"!) L'Auberge Espagnole (knivskarp og livsklog europæisk komedie om udlandsstuderende i Barcelona. Opfølges af "The Russian Dolls") Shooting Vegetarians (absurd amerikansk independentfilm)
Næste "quest" for mig må være at finde Costa-Gavras' "Le Couperet" ("The Ax") samt den nye, dystre australske Nick Cave-western "The Proposition" i tekstede versioner til en billig penge.
#1 filmz-erasure 17 år siden
(Prisniveauet for denne barske perle) er nemlig generelt for højt til, at jeg gider at risikere et told-smæk ved at bestille ude i den store verden, hvor den (som altid) er meget lettere at fremskaffe.)
Og så lige et diskussionsoplæg til de interesserede:
Hvor er jeg dog hamrende træt af, at alle de nye europæiske film, jeg gerne vil se enten er:
1) Stjernedyre
2) Umulige at opdrive
3) Aldrig er tekstede
Det gør det sgu surt at være filmsamler. Noget må være rivravruskende galt i europæisk filmdistribution, siden at det i 2006 fortsat skal være så afsindig svært og dyrt at følge med i, hvad der laves af film i vore europæiske nabolande.
- Hvem fanden er det (distributions-led), der bremser udvekslingen af disse mange fremragende film? (De kan ikke engang skaffes på bibliotekerne i samme grad, som de kunne i de gamle VHS-dage.)
- Er det fordi alle europæiske lande er plaget af selvtilstrækkelige nationale mediemonopoler á la Nordisk Film, eller skal man kigge på mindre niveauer for at finde forklaringen?
- Kan det overhovedet være rimeligt, når de fleste af filmene tilmed er produceret med nationale og EU-tilskud i hoved og røv?
#2 Benway 17 år siden
#3 filmz-erasure 17 år siden
Umådeligt længe siden, at jeg sidst havde været forbi netop AxelMusic. Plukkede lige en lille håndfuld andre herligheder med på vejen ud:
Haute (High) Tension (vel nok den perfekte kobling til "I stand alone"!)
L'Auberge Espagnole (knivskarp og livsklog europæisk komedie om udlandsstuderende i Barcelona. Opfølges af "The Russian Dolls")
Shooting Vegetarians (absurd amerikansk independentfilm)
Næste "quest" for mig må være at finde Costa-Gavras' "Le Couperet" ("The Ax") samt den nye, dystre australske Nick Cave-western "The Proposition" i tekstede versioner til en billig penge.
#4 Benway 17 år siden