Gravatar

#11 filmz-jonasgr 15 år siden

Lige præcis. Det er faktisk i morgen, hvilket jeg egentlig ikke var klar over. Måske pga. den manglende julepynt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#12 dyg 15 år siden

Jeg er utrolig u-julet, dvs. jeg ingen bestemte film ser ved juletid, dog nyder jeg altid Disney's julespecial.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 NightHawk 15 år siden

# 9 -

Synes sagtens man kan ta' "Die Hard 1 & 2" med på listen, da de jo trods den blodige action stadigvæk har sån en god gammeldavs løssluppen og munter stemning over sig og som er en god variation, synes jeg, til de mange romantiske film, som jeg dog også holder meget af at se :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#14 elwood 15 år siden

#13 Der er da også massser af Jule stemining i 1'eren

John McClane's Julegave til Hans Gruber 8-)

[url=
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 tiany 15 år siden

Jeg vil tilslutte mig de film som allerede er på listen.
Hvis jeg skal tilføje noget til listen må det blive "Miracle on 34th Street"(1994), ved mange godt kan lide den gamle udgave, men for mig er Richard Attenborough altså det tætteste vi kommer på julemanden og så at se Mara Wilson med store julelys i øjnene er nok til at gøre mig i fantastisk julehumør.
Valar morghulis
Gravatar

#16 rockysds 15 år siden

I want to see some goddamn hot chocolate! And a piece of pecan fucking pie!

"Reindeer Games" er nu en herlig film. :)

Ellers er det "It's A Wonderful Life" og "The Nightmare Before Christmas", der er de to 100% sikre årlige musts.
"White Christmas" giver også altid julestemning, selvom det ikke er verdens mest helstøbte film, og den er nok er lidt for lang.
"Die Hard" 1 og 2 ryger tit også på, men det er egentligt mere udenfor sæsonen.
En eller anden version af Dickens "A Christmas Carol" er også en garanti.

Dertil nyder jeg de gamle tegnefilm "How the Grinch Stole Christmas!" (1966) og "A Charlie Brown Christmas" (1965).
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#17 elwood 15 år siden

#16 Nåja den fik jeg også set sidste år, da folk havde nævnt den, fantastisk hår Gary Sinise har, han kan jo tage kampen op mod The Champ (Nicolas Cage) med den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 NightHawk 15 år siden

# 14 -

Hehe, ja det er sgu hvad jeg kalder for vaskeægte christmas spirit. ;)

# 15 -

Jep, er helt enig med dig. Den film skal helt sikkert også med i jule canon'en. En rigtig hyggelig og sød film, der varmer godt og grundigt i de kolde dage. :)

# 16 -

Hvis der findes et citaternes hall of fame, så burde det fra "Reindeer Games" absolut ha' en plads her. Den film er guilty pleasure, når det er aller bedst og Gary Sinise har vel sjældent set mere gusten ud, end han gør her. Og Affleck, kan man andet end at holde af den mand. Han ved godt fra start af, at det langtfra er noget mesterværk han er med i, men alligevel så gir han den fuld skrue og ender med at løfte filmen højt op på underholdningsbarometeret med en herlig charmerende præstation. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#19 inflector 15 år siden

Udover mange af de nævnte, plejer jeg også at smide Scrooged i afspilleren med en herlig Bill Murray i hovedrollen. Hvis man trænger til lidt afveksling på aktion fronten, plejer jeg at smide The long kiss Goodnight på, hvor Samuel Jackson også burde befinde sig i den før omtalte citaternes hall of fame.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#20 elwood 15 år siden

Nu er det ikke en rigtig julefilm, men jeg ender altid med og se Grumpy Old men, hvert år også, Walter Matthau og Jack Lemmon er herlige som to gamle stridsnabo'er.

Max Goldman: Good morning, dickhead.
John Gustafson: Hello, moron.

bliver det mere kærligt 8-)

#19 Ahh Scrooged, den skal jeg da lige nappe i stereo studio næste gang, den har jeg aldrig fået set.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: