Så er det ved og være tiden igen, og som filmz'er har vi jo nok alle en hel bestemt tradition af film, som bare skal ses før det rigtig er Jul, så lad os blive inspiret af hinanden, selv om jeg godt ved der nok er lidt gengangere.
Home Alone (har altid været fast invetar i min liste)
Fars fede Jule ferie Jeg tror der sidste år blev sagt noget om det er dødssynd ikke og få set den her, bare Hele "Honey I fixed the light's" scenen er det værd, og Clark Grisworld's episke Juletale, da han har fået nok af det hele plus mange andrer scener 8-)
Muppets: A christmas Charol Selv om versionen med Patrick Stwart også er overraskene god, så er det altid den her jeg smider på afspilleren, og så fanger jeg den anden i tv som regel
Mission Julegave Ja den med Arnold har længet været en guilty pleasure hos mig ved juletiden.
Die Hard Hoho action ho.
Anders And og Unger'nes snebold kamp nok mere en kortfilm, som jo også er en del af Disney's Juleshow der også altid skal ses.
It's a Wonderfull Life I år skal den satme ses nu har den stået to år i sin indpakning, og når jeg så fik tid, var julemåneden slut, but not this year.
Jeg har hel sikkert glemt nogen, og vil da også tilføje til listen hvis jeg lige kommer i tanker om flere, men nu har jeg hvertfald lagt ud, så join ind, lad mig høre om de film der bare skal ses før det rigtig er jul 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
The Nightmare Before Christmas er en herlig film, selvom den måske er mere Halloween'et end juleagtig. Det er dog den eneste julefilm jeg kender, hvor julemanden bliver tilfangetaget og torteret. Der scorer den gode julepoint hos mig :-)
Jeg er helt enig i din liste af klassiske julefilm, men jeg plejer dog selv at snuppe Die Hard 2 i den serie, da jeg synes den lige er en tand mere julet ved at foregå midt i en snestorm.
Har selv lige bestilt Home Alone - Holy Fun Edition og It's a Wonderful Life - 60'th Anniversary Edition, som sku' lande i postkassen inden for de næste par dage. Glæder mig rigtig meget til at se begge udgavers ekstramateriale. :)
Jeg har et par stykker mere til listen her i tråden :
Til hygge med familien eller kæresten - The Family Stone
Når man har drukket for meget æggesnapz - Reindeer Games
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
The Nightmare before Christmas er den eneste rigtige julefilm der er tradition for at vise til hver jul. Den er så også fantastisk og står højt på min ønskeseddel i blu-ray, så den gamle DVD kan gå på pension. Den har nu ellers tjent mig godt og længe. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Egentlig mærkelig at man associerer en bad-ass action film, som en klassisk julefilm. Jeg har tænkt på om jeg skulle se It's a Wonderful Life igen, men har bestemt mig for at vente til december.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Det har nok også meget og gøre med musikken, når man høre Jingle Bell efter at John McClane lige har ordnet alle Bad Guys det er det hvertfald for mig.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 elwood 15 år siden
Home Alone (har altid været fast invetar i min liste)
Fars fede Jule ferie
Jeg tror der sidste år blev sagt noget om det er dødssynd ikke og få set den her, bare Hele "Honey I fixed the light's" scenen er det værd, og Clark Grisworld's episke Juletale, da han har fået nok af det hele plus mange andrer scener 8-)
Muppets: A christmas Charol
Selv om versionen med Patrick Stwart også er overraskene god, så er det altid den her jeg smider på afspilleren, og så fanger jeg den anden i tv som regel
Mission Julegave
Ja den med Arnold har længet været en guilty pleasure hos mig ved juletiden.
Die Hard
Hoho action ho.
Anders And og Unger'nes snebold kamp
nok mere en kortfilm, som jo også er en del af Disney's Juleshow der også altid skal ses.
It's a Wonderfull Life
I år skal den satme ses nu har den stået to år i sin indpakning, og når jeg så fik tid, var julemåneden slut, but not this year.
Jeg har hel sikkert glemt nogen, og vil da også tilføje til listen hvis jeg lige kommer i tanker om flere, men nu har jeg hvertfald lagt ud, så join ind, lad mig høre om de film der bare skal ses før det rigtig er jul 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 Slettet Bruger [2957585636] 15 år siden
#3 elwood 15 år siden
#4 Slettet Bruger [2957585636] 15 år siden
#5 Razzia 15 år siden
#6 NightHawk 15 år siden
Jeg er helt enig i din liste af klassiske julefilm, men jeg plejer dog selv at snuppe Die Hard 2 i den serie, da jeg synes den lige er en tand mere julet ved at foregå midt i en snestorm.
Har selv lige bestilt Home Alone - Holy Fun Edition og It's a Wonderful Life - 60'th Anniversary Edition, som sku' lande i postkassen inden for de næste par dage. Glæder mig rigtig meget til at se begge udgavers ekstramateriale. :)
Jeg har et par stykker mere til listen her i tråden :
Til hygge med familien eller kæresten - The Family Stone
Når man har drukket for meget æggesnapz - Reindeer Games
#7 Bony 15 år siden
#8 McPeter 15 år siden
#9 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#10 elwood 15 år siden
Det har nok også meget og gøre med musikken, når man høre Jingle Bell efter at John McClane lige har ordnet alle Bad Guys det er det hvertfald for mig.