Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Det er en fremragende serie "The Right Stuff" ;) ... som fortjener et ordentligt transfer. SVT har vist den flere gange og jeg har set den hver gang, så nu er det vist på tide at investere i den.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-Munk 19 år siden

Glæder mig også til denne udgivelse... et must have!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#13 Corgan 19 år siden

#10:

Hvofor mener du at det er snyd? Hvad skulle indikere det?

...

Anyway, så lyder det interessant med denne serie. Det kunne være at man skulle anskaffe sig den, når den udkommer.
Gravatar

#14 dyg 19 år siden

#10 - Alle skeptikernes "beviser" er jo blevet modbevist noget så grundigt.

Altid sjovt at høre på folk, der siger ting som: "Jamen flaget blafrede! Og der er ingen vind på månen!" eller "Skyggerne er ikke ens, så der må være flere lyskilder".

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 Popeye 19 år siden

#14 Det er jo nemt at være bagklog....

Og jeg er udemærket godt klar over, at de indicier skeptikerne har lagt på bordet, er blevet modbevist.

Men jeg har, når jeg selv skal sige det, en fornuftig kritisk indstilling til tvivlsomme fænomener, specielt når de udføres af USA. Så vidt jeg ved, havde USA store problemer med fartøjerne (opsendelse, teknikken etc) og var iøvrigt en del bagefter Sovjetunionen, i udviklingen.
Tingene faldt lidt for godt i hak ?

Jeg tror på dét, jeg ser! Jeg har aldrig ved selvsyn set en mand betræde månen. Jeg tror så heller ikke på: Julemanden, Nisser, Superman, 1 million $, Kinesere, Blåhvaler.... :)
...and then some
Gravatar

#16 chandler75 19 år siden

Når USA som de første kunne splitte atomet og udvikle en ting som atombomben (hvis du da tror på den), anser jeg det som meget sandsynligt at de også kunne sende en rumraket til månen, som jo ikke ligger så langt væk endda (vi kan faktisk se den her fra Jorden ;) 24 år senere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 Corgan 19 år siden

#15:

Bagklog? Det er vist ikke det rette ord at bruge. Man er bagklog, hvis man efter noget er blevet bevist, kommer og siger "hvad sagde jeg?". Dette er ikke tilfældet i denne sammenhæng.

Hvis du kun tror på det du ser ved selvsyn, går jeg ud fra at du heller ikke tror på at jorden er rund, at Elvis levede, at dinosaur har eksisteret, at der har været 2 verdenskrige, at der faktisk er krig i Irak o.s.v.

Det er klart at der var meget pres på USA m.h.t. rum-projekterne dengang. Men hvis der var så meget pres at de fakede månelandingen, hvorfor fakede de sig så ikke til at sende den første satelit i rummet eller til at sende det første menneske ud i rummet?
Gravatar

#18 filmz-Bruce 19 år siden

#15 Isåfald kan jeg kun anbefale denne serie. Den viser alle problemerne USA havde med Apollo projekterne :) Og husk på, at USA med Kennedy's proklamering i 1961 satte ALT ind af ressourcer på at lykkes.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 elwood 19 år siden

#17 hehe jeg kan huske en 1 april hvor Dr2 sendte et program, ikke noget de selv havde lavet, om hele tingene med måne landingen og hvo'en de havde fået Stanley kubric(staveplade) mener det var ham de nævnte til at stå for at instruere månelanding, på det hemlige sted.

Og hvo'en man bagefter hørte et øjenvidne fortælle om hvo'en regeringen likviderede folkene bag projektet for at skjule sporene. Det Hele var lavet fuldt proffesionelt, med interview's og eksperter. Og man forblev i troen om at det sku være rigtig lige til rulleteksterne, hvor man så ser fraklipene fra ingenør're og embedsfolk som glemmer deres replikker.

Må sige det var et af de bedre 1. aprl jeg har set i tv.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Popeye 19 år siden

Mit "Jeg tror på dét, jeg ser!" udsagn, er skrevet med et glimt i øjet. Jeg lader som sagt fornuften råd, og den siger mig, at mennesket aldrig har været på månen. Månen tror jeg dog på, for den kan jeg jo se ;)

#17 Citat:
Altid sjovt at høre på folk, der siger ting som: "Jamen flaget blafrede! Og der er ingen vind på månen!" eller "Skyggerne er ikke ens, så der må være flere lyskilder".

Inden disse påstande blev modbevist, var der nok ikke så mange som grinede? Deraf 'i bagklogskabets lys'..
Jeg har måske taget munden for fuld, da jeg ikke kender Nayzes holdning til sagen, inden de rimelige forklaringer blev tilgængelige.

Det er klart at der var meget pres på USA m.h.t. rum-projekterne dengang. Men hvis der var så meget pres at de fakede månelandingen, hvorfor fakede de sig så ikke til at sende den første satelit i rummet eller til at sende det første menneske ud i rummet?

Don't know - men de havde vel deres grunde?

#18 Så må jeg hellere få den set, så jeg måske kan komme på "bedre tanker" :)
...and then some

Skriv ny kommentar: