Jeg har netop været inde og se Det levende slot. Den var god, Chihiro var bedre. Men nu kunne jeg godt tænke mig, at se mere fra Hayao Miyazakis hånd. Er der nogen der har nogle anbefalinger?
Bedste Miyazaki-film, udover de to du nævner, er IMHO:
1. Princess Mononoke 2. Castle In the Sky (Laputa) 3. Nausicaä - of the Valley of the Wind 4. My Neighbor Totoro 5. Porco Rosso 6. Kiki's Delivery Service 7. Castle of Cagliostro, The
Køb dem alle eller skriv dem på ønskesedlen, god jul <\:-)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
#7 Selvfølgelig, er den det. Nu får den også bedømmende kameraer på ;)
1. Princess Mononoke (6/6 velfortjente kameraer) 2. Castle In the Sky (Laputa) (5/6) 3. Nausicaä - of the Valley of the Wind (5/6) 4. My Neighbor Totoro (4/6) 5. Porco Rosso (4/6) 6. Kiki's Delivery Service (4/6) 7. Castle of Cagliostro, The (4/6)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Jeg har ikke set Cagliostro og Porco Rosso, men ville til sammenligning give disse karakterer til resten: 1. Chihiro (6/6) 2. My Neighbor Totoro (6/6) 3. Princess Mononoke (5/6) 4. Nausicaä - of the Valley of the Wind (4/6) 5. Det levende slot (4/6) 6. Kiki's Delivery Service (4/6) 7. Castle In the Sky (Laputa) (4/6)
Man bør også overveje at læse Nausicaä tegneserien, hvis man er Miyazaki fan. Den fortsætter langt ud over filmens slutning og rummer (selvfølgelig) et meget større og nuanceret univers end filmen.
#1 jacob_uno 19 år siden
#2 chuck 19 år siden
1. Princess Mononoke
2. Castle In the Sky (Laputa)
3. Nausicaä - of the Valley of the Wind
4. My Neighbor Totoro
5. Porco Rosso
6. Kiki's Delivery Service
7. Castle of Cagliostro, The
Køb dem alle eller skriv dem på ønskesedlen, god jul <\:-)
#3 jacob_uno 19 år siden
#4 myggen 19 år siden
#5 chuck 19 år siden
#6 Scherlund 19 år siden
#7 jacob_uno 19 år siden
#8 chuck 19 år siden
1. Princess Mononoke (6/6 velfortjente kameraer)
2. Castle In the Sky (Laputa) (5/6)
3. Nausicaä - of the Valley of the Wind (5/6)
4. My Neighbor Totoro (4/6)
5. Porco Rosso (4/6)
6. Kiki's Delivery Service (4/6)
7. Castle of Cagliostro, The (4/6)
#9 filmz-kaotmus 19 år siden
1. Chihiro (6/6)
2. My Neighbor Totoro (6/6)
3. Princess Mononoke (5/6)
4. Nausicaä - of the Valley of the Wind (4/6)
5. Det levende slot (4/6)
6. Kiki's Delivery Service (4/6)
7. Castle In the Sky (Laputa) (4/6)
Man bør også overveje at læse Nausicaä tegneserien, hvis man er Miyazaki fan. Den fortsætter langt ud over filmens slutning og rummer (selvfølgelig) et meget større og nuanceret univers end filmen.