Gravatar

#1 the_paki_don 12 år siden

Hej alle,

Jeg er i gang med at snakke med en fyr om at købe hans HD-DVD drev samt en masse af hans film. Jeg har en Xbox 360 og vil kunne køre filmene, men mit spørgsmål er:

Er det det værd?

Jeg har en helvedes masse DVD'er og har også samlet en pæn lille familie af Blu-rays, som jeg ser på min PS3.

Jeg nåede aldrig rigtig at opleve HD DVD og vil vide fra nogle af forum brugerne, der enten har haft egen erfaring eller kender nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan få det bedste svar, om man som filmsamler vil have nogen glæde af at have HD DVD film i sin samling eller er det bare spild?

Jeg håber, at jeg kan få hjælp.

Med venlig hilsen

The Paki Don
Gravatar

#2 Esano 12 år siden

hey Paki Don.. du får jo samme flotte kvalitet fra en HD-DVD som fra en BD. De er jo ligeså brugelige som DVD/BD med den undtagelse at der ikke kommer nye afspillere eller film til formatet længere.
desuden betaler du lige nu kun 16 kr. pr. film. det er billigere end at leje dem hos Blockbuster på DVD. så det er en god pris også selvom du måske kun skal se dem én gang ;)

Og jeg synes du skal købe dem ;P

Vh Esano ;)

Gravatar

#3 the_paki_don 12 år siden

hahahahaha! Jeg prøver bare at få nogle kvalificerede tanker fra én, som ikke er så... investeret... i min beslutning! ;)

Men jeg er stadigvæk interesseret. Og lidt skræmt af dine ninja evner online. :)
Gravatar

#4 Esano 12 år siden

hehe fik mig også et godt grin over emnet da jeg så det.. jeg kunne ikke lad være.
men ser frem til at høre fra dig :)...
Gravatar

#5 Slettet Bruger [3599520122] 12 år siden

HD DVD giver billedmæssigt det samme resultat som blu-ray, men problemet er at afspille HD DVD over en Xbox 360 giver ikke fuld udnyttelse af evt. lossless lydspor, hvilket der desværre ikke er mange af på HD DVD.

Dertil kommer at formatet jo er dødt, så dør drevet, skal du ud og finde et andet drev, der også er brugt.

Men altså, jeg havde HD DVD og blu-ray samtidig og billedmæssigt er der ingen synlig forskel. :)
Gravatar

#6 the_paki_don 12 år siden

#5

Så hvis HD DVD drevet går i stykker, så er der ingen kære mor fra Microsoft? Ingen der kan reparere det... Hmmm...
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3599520122] 12 år siden

#6 -

Tjo, det kan sikkert godt fikses, hvis det går i stykker, men jeg tror ikke det bliver billigt. :)

Skriv ny kommentar: