Endelig er "Hellboy" udkommet på DVD herhjemme. Som standard 1 disk og som 3 disk. 1 disk versionen indeholder filmen i biografudgaven med Dolby Digital 5,1 lyd. 3 disken indeholder Director's Cut versionen af filmen med DTS 6,1 (DTS-ES) lyd.... står der på coveret og i reklamerne for den. Men filmen har ikke DTS 6,1 men 'kun' DTS 5,1. Dette står også i menuen på disken. Jeg kontaktede SF film, som distribuerer filmen herhjemme. Svaret var at der var sket en UPS... Filmen kører DTS 5,1 og IKKE 6,1. Der var sket en beklagelig fejl, som man er gået igang med at rette, så der kommer til at stå det korrekte på fremtidige oplag af filmen.
Det er jo desværre ikke første gang det er sket, hverken i danmark eller resten af verden. :)
Jeg har været ude for at få fingrene i en film hvor der stod at den var i 16:9 og havde DD 5.1 lyd, men det viste sig at den var i 4:3 og havde DD 2.0 lyd i stedet for. Det er godt nok noget af en skuffelse.
Kan nogen forklare hvorfor Axelmusic og dvdoo skriver at tre-disk sættet også indeholder i biografversionen, når den ikke gør i praksis (ihvertfald de danske udgaver jeg har set i butikkerne)?
det vil jeg også sige det med tre-disken jeg er mega sur selv om jeg skulle have den tre disk men nu havde jeg jo glædet mig til at jeg nu kunne købe en godt film med begge versioner i men jeg er mega skuffet :( SKAM JER SF
#1 jjj 19 år siden
Men filmen har ikke DTS 6,1 men 'kun' DTS 5,1. Dette står også i menuen på disken.
Jeg kontaktede SF film, som distribuerer filmen herhjemme. Svaret var at der var sket en UPS... Filmen kører DTS 5,1 og IKKE 6,1.
Der var sket en beklagelig fejl, som man er gået igang med at rette, så der kommer til at stå det korrekte på fremtidige oplag af filmen.
#2 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg har været ude for at få fingrene i en film hvor der stod at den var i 16:9 og havde DD 5.1 lyd, men det viste sig at den var i 4:3 og havde DD 2.0 lyd i stedet for. Det er godt nok noget af en skuffelse.
#3 19 år siden
#4 filmz-Jack Slater 19 år siden
#5 filmz-NeoDk 19 år siden
jeg er ved at gå ud og købe biografversion
#6 filmz-trinity 19 år siden
Har du kikket på billedet af bagsiden af det cover de bruger på Axelmusic. Det kan være du så finder ud af det ;) http://www.axelmusic.dk/resources/covers/back/5706...
#7 filmz-NeoDk 19 år siden
#8 filmz-trinity 19 år siden
#9 filmz-Jack Slater 19 år siden
#10 filmz-NeoDk 19 år siden