Min far har købt en DVD afspiller i Aldi som hedder ''Medion MD 81335'' Det enlig også meget fint med en harddisk og alt det der record noget, men den er ikke kodefri eller region kode fri. Jeg har kigget efter en løsning på nettet om hvordan jeg kan få låst den op, men har ikke fundet noget der virker.
På siden filzonen.dk er der et indlæg som hedder ''DVD kodefri''hvor der er skrevet dette __________________________________________________________
14. jun 2006 kl. 17:40 #16 pingdk Medlem siden: Jun 2006 Indlæg: 1 Kodefri Tips ?? til MEDION 81335 (160 HD) nyeste ALDI tilbud ?? Belønning tilbydes !!! pingdk __________________________________________________________
6. dec 2006 kl. 09:13 #17 mackniels Medlem siden: Dec 2006 Indlæg: 1 Du kan såment få den ganske gratis Dog uden ansvar!!!
1. Tænd maskinen og åben skuffen (spørg mig ikke hvorfor!?!) 2. Tryk på Setup på fjernb'en 3. Marker ikonet, der ligner en hængelås vha. piletasterne - den skal kun markeres!! 4. Tryk 7 gange på "0" på fjernb'en 5. En dialog kommer frem "Congratulation...." --> OK
Alt dette er meget fint, altså hvis det virket. Så jeg undret mig over hvor ideen stammet fra med at bruge denne metode med de syv ''0'er''. Ved lidt research på nettet så det ud til at metoden var taget fra en anden DVD afspiller kaldet LG 188H. Dog er der brugere på nettet som påstår at det virker på Medion MD 81335, men dette er dog ikke tilfældet.
Så nu spørger jeg jer ER DET MULIGT AT GØRE DENNE MEDION MD 81335 KODE FRI altså fra region kode 2 til kode 0 så alle DVD’er kan ses på den.
Hvis i vil kontakte mig så kan i skrive på min mail [email protected]
Ja det har jeg og MD 81335 findes ikke derinde, dog har jeg fået at vide at medion er gået konkurs, men nogen siger at de har startet igen. Så jeg vil gerne ringe til deres hotline men har de en hvis de er gået konkurs og er de gået konkurs?
Ok tak. De burde hjælpe mig med at få den kodefri. For det er jo ikk ulovligt, grunden til firmaer har disse koder er jo pga. filmene ikke kommer ud på samme tid over hele verden, eller gjorde, og det var svære at tage en ny film hjem fra USA eller Kina. dette er dog ikke så aktuel mere da de for det meste kommer ud på samme tid. Så kan man jo så sige hvorfor har nogen af de store firmare som sony så nogen maskiner der er kodefri og andre der ikke er. For det meste er det jo de dyre maskiner som er kodefri og det gør det jo så logisk ved at man er tvunget til at købe de dyre maskiner som er kodefri. Jeg vil dog prøve at kontakte dem i tyskland.
Det er da netop de store brands med de dyre maskiner, der IKKE er kodefri. De er nødt til at imødekomme presset fra distributionsselskaberne, for dvd'erne kommer altså langt fra ud samtidig over hele verden, langt fra!
Jeg er skam godt klar over at det ikke er ulovligt og hvad grunden er, men når Medion ikke har gjort maskinen kodefri fra starten, er der nok ikke den store sandsynlighed for at de vil hjælpe dig med at gøre det - i hvertfald ikke uden en eller anden form for betaling.
. Tænd maskinen og åben skuffen (spørg mig ikke hvorfor!?!) 2. Tryk på Setup på fjernb'en 3. Marker ikonet, der ligner en hængelås vha. piletasterne - den skal kun markeres!! 4. Tryk 7 gange på "0" på fjernb'en 5. En dialog kommer frem "Congratulation...." --> OK
har prøvet noget lignende på in samsung 735 og det virker fint...
edit... det tog ca 7sek at finde...google er din ven :-)
#1 filmz-ucdk 17 år siden
Min far har købt en DVD afspiller i Aldi som hedder ''Medion MD 81335''
Det enlig også meget fint med en harddisk og alt det der record noget, men den er ikke kodefri eller region kode fri.
Jeg har kigget efter en løsning på nettet om hvordan jeg kan få låst den op, men har ikke fundet noget der virker.
På siden filzonen.dk er der et indlæg som hedder ''DVD kodefri''hvor der er skrevet dette
14. jun 2006 kl. 17:40 #16
pingdk
Medlem siden: Jun 2006
Kodefri Tips ?? til MEDION 81335 (160 HD) nyeste ALDI tilbud ??
Belønning tilbydes !!! pingdk
6. dec 2006 kl. 09:13 #17
mackniels
Medlem siden: Dec 2006
Du kan såment få den ganske gratis
Dog uden ansvar!!!
1. Tænd maskinen og åben skuffen (spørg mig ikke hvorfor!?!)
2. Tryk på Setup på fjernb'en
3. Marker ikonet, der ligner en hængelås vha. piletasterne - den skal kun markeres!!
4. Tryk 7 gange på "0" på fjernb'en
5. En dialog kommer frem "Congratulation...." --> OK
/Martin
Ved lidt research på nettet så det ud til at metoden var taget fra en anden DVD afspiller kaldet LG 188H. Dog er der brugere på nettet som påstår at det virker på Medion MD 81335, men dette er dog ikke tilfældet.
Så nu spørger jeg jer ER DET MULIGT AT GØRE DENNE MEDION MD 81335 KODE FRI altså fra region kode 2 til kode 0 så alle DVD’er kan ses på den.
Hvis i vil kontakte mig så kan i skrive på min mail [email protected]
Venlig hilsen en meget 'kode fri' sulten dreng
#2 NOWhere 17 år siden
#3 filmz-ucdk 17 år siden
#4 filmz-Kadann 17 år siden
Medion er ikke gået konkurs, men Compare Support der ydede support på Medion i Danmark er gået konkurs. :)
#5 filmz-ucdk 17 år siden
hehe :)
#6 filmz-Kadann 17 år siden
Mit bedste bud er at tage fat i Medion i tyskland.
#7 filmz-ucdk 17 år siden
De burde hjælpe mig med at få den kodefri. For det er jo ikk ulovligt, grunden til firmaer har disse koder er jo pga. filmene ikke kommer ud på samme tid over hele verden, eller gjorde, og det var svære at tage en ny film hjem fra USA eller Kina. dette er dog ikke så aktuel mere da de for det meste kommer ud på samme tid.
Så kan man jo så sige hvorfor har nogen af de store firmare som sony så nogen maskiner der er kodefri og andre der ikke er. For det meste er det jo de dyre maskiner som er kodefri og det gør det jo så logisk ved at man er tvunget til at købe de dyre maskiner som er kodefri. Jeg vil dog prøve at kontakte dem i tyskland.
#8 NOWhere 17 år siden
#9 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg er skam godt klar over at det ikke er ulovligt og hvad grunden er, men når Medion ikke har gjort maskinen kodefri fra starten, er der nok ikke den store sandsynlighed for at de vil hjælpe dig med at gøre det - i hvertfald ikke uden en eller anden form for betaling.
#10 filmz-bullettooth 17 år siden
. Tænd maskinen og åben skuffen (spørg mig ikke hvorfor!?!)
2. Tryk på Setup på fjernb'en
3. Marker ikonet, der ligner en hængelås vha. piletasterne - den skal kun markeres!!
4. Tryk 7 gange på "0" på fjernb'en
5. En dialog kommer frem "Congratulation...." --> OK
har prøvet noget lignende på in samsung 735 og det virker fint...
edit... det tog ca 7sek at finde...google er din ven :-)