Gravatar

#1 PedeMeister 11 år siden

Jeg kan ikke komme i tanke om to film fra 80'erne eller start 90'erne. Det er komedier hvor hovedrollen hedder noget i stil med Steve Earnest.

Den ene film handler om at han arbejder som rengøringsmand i en bank. Jeg kan huske en scene hvor han boner (ikke noget perverst) gulvet. Det ender med han bliver anklaget for at ville røve banken og han ender i fængsel. Så vidt jeg husker foregår røveriet mens han gør rent.
I fængslet ryger han i den elektriske stol, men det tager han ikke skade af, han kan tværtimod skyde med strøm.

Den anden film (med samme figur) handler om en trold der kidnapper børn og vist nok laver dem om til træfigurer.
På et tidspunkt står hovedfiguren og danser med trolden (mere kan jeg ikke rigtig huske fra den).

Som det nok kan læses, så er det nogle børne-komedie-fjolle-film. Jeg syntes de var mægtig sjove den gang og tænkte det kunne være sjovt med et gensyn. Jeg ved bare ikke hvad de hedder. Jeg har prøvet at søge på noget af det jeg kan huske, men det har ikke givet pote.
Jeg håber der er en der kan hjælpe med en titel eller andet, evt. bare indsnævre tidsperioden.

På forhånd tak for hjælpen gutter og gutinder.
Gravatar

#2 lagoni 11 år siden

- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 jessup 11 år siden

Det må være Jim Varneys skelsættende arbejde du referere til - earnest goes to ... Filmene:

http://www.imdb.com/name/nm0001815/

This is just until June
Gravatar

#4 MuManden 11 år siden

Shit, de film kan jeg da egentlig også godt huske nu de kommer på banen.
Ikke at jeg husker dem som noget mesterværk, nok også derfor jeg egentlig havde glemt dem i så mange år :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#5 PedeMeister 11 år siden

Yes! Super mange tak for det, det var lige dem jeg ledte efter!
Af uransaglige årsager fik jeg åbenbart ikke prøvet den kombination uden a... Jeg var ellers helt ovre i noget med Ergel fordi jeg ikke var sikker på min hukommelse. :-)

Skriv ny kommentar: