Gravatar

#1 thomasbech 13 år siden

Hey

Jeg leder efter to gode råd til at løse nogle problemer, som jeg går med til hverdag.

Min filmsamling er efterhånden oppe på rigtig mange film, og jeg kommer ofte til at købe en film, som jeg har i forvejen, da jeg lader mig friste af et godt tilbud, og har glemt hvilke film, som jeg har.

1. Er der nogle, der kender til f.eks. en telefonapplikation eller anden model til, hovrdan man hurtigt kan finde ud af, om man allerede er den lykkelige ejer af netop filmen, som er på tilbud?
Hvis jeg er i tvivl så køber jeg altid, og er derfor endt op med en del fordoblet film.

Ligeledes lider min samling af, at venner og bekendte har svært ved at aflevere lånte dvd'er tilbage, så jeg skal ud og købe de samme film igen og igen, da jeg ikke kan huske, hvor mine film er havnet henne.
Jeg har det dårlig med at sige nej, når folk spørger om de må låne film, og jeg tror at mange glemmer, hvor de har filmene fra, og derfor aldrig afleverer dem tilbage, ligesom det ikke er ualmindelig, at man kan låne en film, bog eller cd i op til flere år, hvilket resulterer i, at jeg igen køber dem.

2. kender i en god måde at holde styr på udlån mm.?
Gravatar

#2 Åkepool 13 år siden

iiiiih, dobbeltpost.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 dyg 13 år siden

Personligt bruger jeg DVD Profiler (www.dvdprofiler.com), hvor ens filmliste kan uploades til deres website. Det website har jeg så bookmarked på min telefon, så jeg altid hurtigt kan tjekke om jeg har en film.

Derudover findes der i DVDProfiler ligeledes muligheden for at markere film som udlånt, og man kan også specificere hvem, der har lånt filmene.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 elwood 13 år siden

Gaffa.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 filmz-Utyske 13 år siden

Jeg har for år tilbage lavet en forholdsvis primitiv liste i HTML, som jeg har liggende online.

Når jeg bestiller noget nyt, tilføjes det til listen og markeres som bestilt, indtil jeg har modtaget det. En gang imellem udskriver jeg så listen og ser om den stemmer overens med hvad jeg har stående på hylderne.

Indtil videre har der været et par missere ved sådanne gennemgange, men det har heldigvis været positive misseere, altså film jeg havde glemt at tilføje til listen.

På min mobil kan jeg så bare gå online og kigge listen igennem, hvis jeg har behov for at se et eller andet.

Jeg har dog ingen markering til udlån, da jeg allerede i VHS-tiden stoppede for udlån af mine film, dels fordi folk var dårlige til at aflevere tilbage og dels fordi jeg har været ude for enkelte tilfælde, hvor en film er blevet ødelagt.

Så venner, bekendte, kollegaer og whatnot får ganske enkelt ikke lov til at låne, med et par undtagelser: mine forældre og min søster og svoger, samt en enkelt kollega, jeg har arbejdet sammen med i 10 år, men der er jeg også sikker på at jeg altid får dem igen og indenfor kort tid.

Det sjove ved at droppe udlån er, at folk nærmest bliver fornærmet over at man ikke vil låne film ud - det er åbenbart ret svært at finde ud af, at jeg køber filmene for min skyld og ikke for andres skyld. :)

Jeg har flere gange overvejet at skifte til DVD Profiler, men jeg synes at layoutet lugter fælt og jeg er for doven til at indtaste alle film ind på ny.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 13 år siden

Ganske enkelt - excel (eller andet regneark :) )..

Det er super nemt, super hurtigt, nemt at kategorise som man vil, og så er det muligt at åbne i 90% af alle mobil-OS'er..

Edit:

samtidigt er det også ret nemt at integrere på en hjemmeside, hvis man endelig skulle få lyst til at gøre det den vej rundt, hvis man ikke lige gider at skulle huske på at synkronisere filen mellem computer og telefon, hver gang den er ændret :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 wimmie 13 år siden

Dvd-profiler *thumbs up*
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 Skeloboy 13 år siden

#1 - jeg har et excel-ark, og hver gang jeg låner noget ud, skriver jeg det ned. Jeg kan dog godt huske, hvilke film jeg har.
Gravatar

#9 frankdrebin 13 år siden

Jeg prøver at holde styr på mit, men det går sgu ikke altid!

Har en bruger på IMDb hvor jeg tilføjer alle mine film, ellers har jeg min egen hjemmeside hvor jeg har lavet en tabel med alle film i HTML med link til IMDb's film sider.

Min side kan ses på linket i bunden af min post!


Jeg har brugt DVD Profiler på et tidspunkt, men jeg var træt af at nogle af mine udgivelser ikke kom rigtigt op på skærmen! Enten var det et helt forkert cover der kom frem, eller også så var de der slet ikke! Det er jeg alt for perfektionistisk til at have med at gøre :)
Gravatar

#10 Kruse 13 år siden

Jeg giver også en anbefaling til DVDProfiler :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: