Lidt offtopic :) - Men hvilken instruktør syntes I der skal komme en box, med instruktørens bedste film i? Altså, der findes jo f.eks. allerede "The Tarantino Collection" med nok hans bedste film i, og en "Stanley Kubrick Collection" med hans film i. Så hvilken kendt instruktør kunne I godt tænke jer der kom en boks med "de bedste film"?
Jeg kan selv lægge ud:
- "David Fincher Collection" med bl.a. "Seven - 2 disc", "The Game - Special Edition", "Fight Club - 2 disc", "Panic Room - 3 disc Special Edition". Og den skal udgives når hans kommende seriemorder-thriller "Zodiac" også udkommer på DVD, for så kan den også komme med, hvis det altså bliver en success. Altså så det tilsammen bliver en "9 eller 10 disc Collection" afhængig af om "Zodiac" udkommer i Special Edition eller normal udgave.
- "Brian De Palma Collection" med bl.a. "Scarface - 2 disc Special Edition", "The Untouchables - Special Edition", "Casualties of War - Extended Cut", "Carlito's Way", hans kommende noir-thriller "The Black Dahlia" og til sidst hans måske-kommende "The Untouchables: Capone Rising". Og dette vil så blive en "7-9 disc Collection". Men denne udgivelse bliver så udgivet om lang tid, da de to sidstnævnte film først skal udkomme på DVD ;)
Og selvfølgelig skal der være et DTS-lydspor på filmene ;)
Jeg drømmer, det ved jeg, men hvilken instruktør kunne I godt tænke jer i en filmboks? :) Fyr løs, lad mig høre ;)
"Ace in the Hole", "Double Indemnity", "Appartment", "Sunset Boulevard", "Lost Weekend", "Stalag 17", "Witness for the Prosecution", "Some Like it Hot", "Ninotchka", "Sabrina"
Jean Pierre Melville Box
"L'armée Des Ombres", "Le Cercle Rouge", "Le Samourai", "Le Deuxième souffle", "Bob Le Flambeur", "Le Silence De La Mer", "Le Doulos"
Otto Preminger
"Anatomy of a Murder", "Laura", "Porgy and Bess", "Advice and Consent", "Where the Sidewalk ends", "The Man with the Golden Arm", "Angel Face", "Bunny Lake is Missing"
William Wyler Box
"Ben-Hur", "Best Years of our Lives", "The Heiress", "Roman Holiday", "Wuthering Heights", "The Letter", "Mrs Miniver"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ellers er der flere, bl.a.: Jeg så meget gerne tysk ekspressionisme bokse, i stil med Film Noir boksene. Måske delt op i instruktørene, med Wiene, Wegener Murnau, Lang, Leni ect. Jeg mangler bl.a. at se Langs "Die Nibelungen" og Wienes "Raskolnikov" - hvilket helt sikkert bliver et projekt efter min eksamen i morgen.
Jean Gabin collection - med Grand Illusion, Bête Humaine, Quai de Fumes ect
En BILLIG Dreyer boks...Criterions boks er vildt lækker, men vanvittig dyr.
Visconti boks med bl.a. The Leopard, Obsession, La Terra Trema.
Og måske en Ridley Scott boks med hans bedste, selvom man jo har de fleste.
En Harold Ramis boks, så jeg da gerne han har lavet nogle rigtig sjove film, bla. Groundhog Day, har ikke lige fået set The Ice Harvest endnu desværre.
Hmm lagde lige mærke til der stod Ghostbuster in hell, (2008) jeg vidste da ikke der var planer om denne.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 zamm- 18 år siden
Jeg kan selv lægge ud:
- "David Fincher Collection" med bl.a. "Seven - 2 disc", "The Game - Special Edition", "Fight Club - 2 disc", "Panic Room - 3 disc Special Edition". Og den skal udgives når hans kommende seriemorder-thriller "Zodiac" også udkommer på DVD, for så kan den også komme med, hvis det altså bliver en success. Altså så det tilsammen bliver en "9 eller 10 disc Collection" afhængig af om "Zodiac" udkommer i Special Edition eller normal udgave.
- "Brian De Palma Collection" med bl.a. "Scarface - 2 disc Special Edition", "The Untouchables - Special Edition", "Casualties of War - Extended Cut", "Carlito's Way", hans kommende noir-thriller "The Black Dahlia" og til sidst hans måske-kommende "The Untouchables: Capone Rising". Og dette vil så blive en "7-9 disc Collection". Men denne udgivelse bliver så udgivet om lang tid, da de to sidstnævnte film først skal udkomme på DVD ;)
Og selvfølgelig skal der være et DTS-lydspor på filmene ;)
Jeg drømmer, det ved jeg, men hvilken instruktør kunne I godt tænke jer i en filmboks? :) Fyr løs, lad mig høre ;)
#2 filmz-Bruce 18 år siden
"Ace in the Hole", "Double Indemnity", "Appartment", "Sunset Boulevard", "Lost Weekend", "Stalag 17", "Witness for the Prosecution", "Some Like it Hot", "Ninotchka", "Sabrina"
Jean Pierre Melville Box
"L'armée Des Ombres", "Le Cercle Rouge", "Le Samourai", "Le Deuxième souffle", "Bob Le Flambeur", "Le Silence De La Mer", "Le Doulos"
Otto Preminger
"Anatomy of a Murder", "Laura", "Porgy and Bess", "Advice and Consent", "Where the Sidewalk ends", "The Man with the Golden Arm", "Angel Face", "Bunny Lake is Missing"
William Wyler Box
"Ben-Hur", "Best Years of our Lives", "The Heiress", "Roman Holiday", "Wuthering Heights", "The Letter", "Mrs Miniver"
#3 18 år siden
"Star Wars Episode 1-6: The No Jar Jar / No 3PO Head Off / No Ewok Edition"
Peter Jackson
"Lord of the Rings 1-3: The No Gilmi Clown / No Warge Attack Gold Pack"
#4 dyg 18 år siden
#5 filmz-Bruce 18 år siden
#6 Notional 18 år siden
Den sjette sans, unbreakable, signs, The Village og den nyeste film (skal lige komme først selvfølgelig).
#7 filmz-ataris 18 år siden
Eller også mere realistisk en Miyazaki boks. En ordentlig Wong Kar Wai boks ville også være på sin plads.
#8 Notional 18 år siden
Studio Ghibli collection
#9 dolphinfriendly 18 år siden
#6 Der er da en allerede (dog uden "The Village"), jeg så den endda billigt i TP fornyligt vistnok.
#7 Jeg har selv denne ganske tilfredsstillende Kar-Wai boks: http://axelmusic.com/productDetails/738329038229
Måske skulle der komme en Takashi Miike boks :)
Ellers er der flere, bl.a.:
Jeg så meget gerne tysk ekspressionisme bokse, i stil med Film Noir boksene. Måske delt op i instruktørene, med Wiene, Wegener Murnau, Lang, Leni ect. Jeg mangler bl.a. at se Langs "Die Nibelungen" og Wienes "Raskolnikov" - hvilket helt sikkert bliver et projekt efter min eksamen i morgen.
Jean Gabin collection - med Grand Illusion, Bête Humaine, Quai de Fumes ect
En BILLIG Dreyer boks...Criterions boks er vildt lækker, men vanvittig dyr.
Visconti boks med bl.a. The Leopard, Obsession, La Terra Trema.
Og måske en Ridley Scott boks med hans bedste, selvom man jo har de fleste.
#10 elwood 18 år siden
Hmm lagde lige mærke til der stod Ghostbuster in hell, (2008) jeg vidste da ikke der var planer om denne.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"