Gravatar

#1 isteen 14 år siden

Hvad har I set af BD'er der kunne være kandidater til årets fedeste Blu-ray udgivelser?

Nogle titler jeg har set (er ikke sikker på at alle er fra 2009) er

Paycheck
10.000 B.C.
Apocalypto


Og så ser jeg frem til at modtage nogle stykker med posten i år:

Star Trek
Engle & Dæmoner
Grand Torino
Drag Me To Hell
Gravatar

#2 MouseMickey 14 år siden

Watchmen Director's cut synes jeg er en af de bedste udgivelser udgivet i 2009
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#3 evermind 14 år siden

Watchmen: Director's Cut - Amazon Exclusive Nite Owl Ship

- så bliver jeg ikke mere opstemt over nogen udgivelse i år! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4 rockysds 14 år siden

The Red Shoes og Sunrise er nok de fornemste udgivelse fra i år, jeg endnu har set, men der er flere udgivelser, der formentlig vil kunne blande sig i topstriden fra specielt Warner og Criterion, som enten ikke er nået frem til mig endnu, eller som jeg ikke har fået kastet mig over endnu.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

Der er rigtig mange i år. Med fede blu-ray udgivelser, så mener jeg ikke kun en god film, men en formidabel behandling, video, audio og meget gerne en fin indpakning. I mine øjne er det virkelig "de gamle films" år, især de sidste par måneder, hvor man må tage hatten af for den kvalitet man kan få ud af gamle analoge film. Min top-3 liste er domineret af, og man fristes til at sige selvfølgelig, Technicolor film. De er simpelthen fantastiske at se på i HD.

1. Gone With The Wind
En formidabel film, får en formidabel behandling. Transferet er helt igennem utroligt for en film optaget FØR anden verdenskrig. Prikken over i'et er indpakningen og medfølgende billedbog samt David O. Selznicks breve og memo'er om produktionen. Denne udgivelse SKRIGER højeste kvalitet og ligger på højde med Hitchcock Masterpiece Collection DVD boksen. Verdens mest indtjenende film, selvfølgelig. Et mesterværk med et af de mest ikoniske filmscores i filmhistorien.

2. Wizard of Oz
Wizard of Oz har ligeledes fået den kongelige behandling, mastered i 8K og indpakket i de flotteste gevandter. Billedet er en fryd for øjet i enhver henseende.

3 North By Northwest
Restaureret for $1.000.000 ankommer Hitchcocks klassiske action thriller i en meget flot digi-book indpakning. Transferet er i top, en ren 10'er og Bernard Herrmanns score kan nydes i glorious lossless kvalitet.

4. The Prisoner
Wow! Hvem havde lige set dette komme? Kult TV klassikeren fra 60'erne finder vej til HD i den vildeste 35MM restaurerede kvalitet. Måske ikke årets udgivelse, men så klart årets overraskelse.

5. The General og Sunrise
Det eneste jeg kan klage over ifbm. disse to fremragende stumfilms klassikere er, at de fortjener en kongelig indpakning, som ovenstående. Film som står som inspiration for så mange andre sidenhen, burde mindst komme i digi-book udgaver. Men man kan glædes over, at fremtiden ser lys ud for restaurerede stumfilm, for de er de film, som har mest at vinde ved overgangen til HD og deraf kan nye generationer måske bedre nyde den svundne tids mageløse filmkunst.

6. The Seventh Seal - 400 Blows - Wages of Fear - Playtime - Curious Case of Benjamin Button - Last Year at Marienbad - Repulsion - Howards End - Wings of Desire
Hvor skal man trække grænsen for et selskab som aldrig skuffer, men konstant sender udgivelser ud i den allerhøjeste kvalitet. Criterion når måske ikke årets enkelt udgivelse, men hver især er deres udgivelser små mesterværker og ovenstående fortjener alle at blive bemærket.

7. The Read Shoes
Der SKAL være plads på en årets udgivelse listen, når Powell og Pressburgers film, finder vej til HD. The Red Shoes er en filmisk perle og den stråler i denne HD udgivelse. Kom så med A Matter of Life and Death.

8. Battlestar Galactica
En monumental TV serieudgivelse på sci-fi fronten viser med denne udgivelse, at TV serier ikke behøver ligge under for film. Der er ikke sparet på kvaliteten i nogle henseender her.

9. Snow White
Det er ikke til at komme udenom Disney, i denne flotte boks udgave med et væld af ekstramateriale.

10. Watchmen - Knowing - Curious Case of Benjamin Button
Disse tre film nævnes her, fordi ingen nye titler i dette år, har set bedre ud, eller lydt bedre, end disse tre. De er teknisk perfekte.

11. Pinocchio
Den bedste og måske mest dystre Disney film nogensinde, kom ligeledes til verdenen i en fejlfri HD udgave.

Honorable mentions:
Dr. Strangelove, Deer Hunter, Il Divo, Saturday Night Fever, Braveheart, Forrest Gump, From Russia With Love, Goldfinger, Heat


Årets værste udgivelse
Gladiator


Bedste musik udgivelse:

Neil Young Archives vol.1
Ordet monumental synes småt, når det kommer til denne musik udgivelse fra Neil Young, som udnytter blu-ray formatet fuldt ud for at genskabe den bedst mulige lydkvalitet for Neil Youngs musik fra hans tidlige alder. Hvis bare Springsteen, U2, Bowie, Stones og Beatles kunne se lyset, som Young kunne, så ville fremtiden være skøn for fans.

Bedste serier i år:

Mad Men - Sons of Anarchy - John Adams
Gudskelov fandt HBO lige netop vej med stjerneskuddet mini serien John Adams, men det er min forhåbning, at Deadwood og Carnivale vil se lyset i HD næste år. Mad Men og Sons of Anarchy er simpelthen toppen af poppen i år og kvaliteten på blu-ray er heldigvis HELT i top!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg siger også The Waizard Of Oz og Snow White... ellers gode valg, bruce.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 Antlion 14 år siden

"Sunrise"!

Hvis vi går 2 uger ind i januar, så tror jeg også, at "8½" bliver en formidabel udgivelse!
Gravatar

#8 inflector 14 år siden

#5 Vildt nok at du er så vild med Sons of Anarchy, så de første 6-7 afsnit og jeg var ikke imponeret, så den røg ud til højre.

Som værste udgivelse vil jeg også slå et slag for Die Hard, som også er en kæmpe skuffelse.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#9 Åkepool 14 år siden

#8 - Jeg var godt nok heller ikke imponeret over Sons of Anarchy.




So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#10 filmz-Utyske 14 år siden

#8 -

Kom Die Hard ikke sidste år?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: