Gravatar

#1 Fellaheen 11 år siden

Jeg er på udkig efter en sådan da min gamle (ikke kodefri) er blevet syg og gerne vil dø. Nogen som har gode erfaringer med en kodefri kombineret BD- og DVD-afspiller? Er der bedre alternativer end Laserdiskens modificerede Pioneer BDP-140?
Gravatar

#2 JannikAnd 11 år siden

Oppo is tha master! De er lidt pebrede, men uden tvivl pengene værd. Faktisk bliver deres afspillere - så vidt jeg kan gennemskue - dyrere og dyrere, da produktionen ikke kan måle sig med efterspørgelsen.

Jeg har selv denne som koster 5995,- som kodefri.
Gravatar

#3 Fellaheen 11 år siden

Ja, jeg har haft kig på den, men kender du en mellemting i prislejet 3-4000? Eller ved du om Pioneer BDP-140 og 440 er acceptable til prisen?
Gravatar

#4 Richard Burton 11 år siden

Ellers muligheder her

Dvdirect.net
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#5 Slettet Bruger [558492920] 11 år siden

Hvad man lige skal huske på, er at tænke over hvad man slutter afspilleren til. OPPO er ganske vist kvalitet, det kan der ikke herske tvivl om, men hvis man eksempelvis sidder med et 42" tv og ikke har planer om at opgradere til noget vildt stort, så kan en billigere afspiller måske levere en ligeså god oplevelse.
Gravatar

#6 gi-jones 11 år siden

De er godt nok også steget voldsomt i pris. Jeg har deres BD-80 fra dengang de stadig lavede dem, og den kostede ikke meget mere end 3K. Til gengæld er den stadig helt fantastisk.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 Thomsen 11 år siden

Det kan også betale sig at holde øje med tilbud. Jeg sparede 700,- ved at købe min kodefrie Oppo hos AV-Connection i november, da de havde den kortvarigt på tilbud.

Jeg købte den primært, fordi Oppo har en af markedets bedste dvd-upscalere, og fordi jeg er 100% sikker på, at jeg skal have mig en projektor. Hvis man ikke har behov for en af de to ting, så kan en billigere model sagtens gøre det.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8 Benway 11 år siden

Jeg har selv en Pioneer BDP-330, som blev anskaffet kodefri fra laserdisken, og jeg har aldrig haft kvaler med den. Eftersom jeg hverken har ambitioner om eller plads til at anskaffe et større tv eller projektor, så har den været alt rigeligt til mine beskedne behov.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Slettet Bruger [558492920] 11 år siden

Generelt er dvd-opskalering også blevet en del bedre, selv på helt billige afspillere og tv'et gør jo også en del. Min regionsfri LG-afspiller, som jeg købte hos Laserdisken, behandler dvd næsten ligeså godt som min OPPO dvd-afspiller, men jeg ser så film på "kun" 46" og kommer nok ikke op på mere end måske 55-60".
Gravatar

#10 Mark M 11 år siden

min sony som jeg købte til 700 i fona behandler dvd'er anamorphic ligesom den behandler blu-ray anamorphic - ikke noget med at bytte om på formaterne

Skriv ny kommentar: