Gravatar

#1 Slettet Bruger [4132482086] 18 år siden

Dvdoo kan man billigt købe The Peter Jackson Collection. Da jeg er vild med hans seneste værker, vil jeg gerne opleve hans første film, men mit spørgsmål er bare, om DVDernes kvalitet er god nok, eller om jeg bør vente til de måske udkommer på HD-DVD eller Blu-Ray Disc?

Normalt er jeg ret ligeglad med det, men i dette tilfælde har jeg en fornemmelse af, at DVDerne ikke er særlig flotte mht. kvalitet..? Er det rigtigt, eller kan de godt måle sig med nyere DVDer?
Gravatar

#2 gi-jones 18 år siden

Af, de fire film i den box, er ingen af dem i forvejen i en særlig god kvalitet. Jeg tror du kan komme ganske godt afsted med de udgaver der, og det er en billig måde at stifte bekendtskab med mesterens tidlige værker, og da der nok er en god chance for at de ikke vil falde i din smag (især hvis du forventer noget i retning af LOTR), er det sikkert bedst.

Bad Taste og Braindead er hylende skægge, splattere af værste skuffe. Især er Bad Taste interresant, da den er den ukronede konge af low-budget film. Meet the Feebles er efter min mening den dårligste af hans film, men mange kan li den. Forgotten Silver er en opdigtet dokumentar og hvis man er lidt til filmhistorie er den rigtigt sjov.

Jeg vil dog også anbefale at få fingrene i The Frighteners, der er mere af en rigtig Hollywood-produktion. Den er billig alle steder fordi der er kommet en ny fancy udgave, men den gamle er ganske udmærket.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [4132482086] 18 år siden

Jeg har allerede 3-disc udgaven af "The Frighteners", som jeg finder rigtig underholdende! :D

Ja, Ringenes Herre er da mine favoritter med ham, men jeg forventer intet ligesom dem. Men alt, hvad jeg har set med ham indtil videre, har været rigtig godt, så jeg vil gerne have fat i resten af hans film. :-)

Men det vil altså sige, at eftersom filmene ikke er optaget i speciel god kvalitet, så kan jeg godt købe denne boks uden at forvente, at filmene vil udkomme i supergod kvalitet på HD-DVD eller Blu-Ray Disc om få år?
Gravatar

#4 filmz-CAADK 18 år siden

#3 Filmene er low budget og det kan ses, det gir noget charme, og tror ikke du får noget ekstra ud af at de er i bedre kvalitet.

Anbefaler også Heavenly Creatures, med Kate Winslet. Filmen blev nomineret til en Oscar for bedste manus.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#5 dyg 18 år siden

Heavenly Creatures er efter min mening Peter Jackson's absolut bedste film, helt igennem fremragende, kan kun anbefales.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 Slettet Bruger [4132482086] 18 år siden

Jeg har skam også tænkt på at købe Heavenly Creatures, men da den kun findes som R1, vil jeg vente og se, om den ikke kommer med danske undertekster senere. Det ser ikke ud som om, at den gør på DVD, men måske gør den på HD-DVD eller Blu-Ray Disc.

Men tak for svarene, alle sammen. Så køber jeg nok den boks snart! :-)
Gravatar

#7 gi-jones 18 år siden

Jeg må sige at jeg har det lidt svært med Heavenly Creatures. Ingen tvivl om at det er en flot film, men det er bestemt ikke hvad man ville forvente fra PJ. Jeg har kun set den én gang, men har ikke helt haft lyst til at prøve igen siden, da jeg fandt den ganske ubehagelig at se på.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

#8 18 år siden

3: "alt, hvad jeg har set med ham indtil videre, har været rigtig godt".

Så har du ikke set King Kong.

(Åh nej, nu kom jeg til at åbne den diskussion igen :-D )
Gravatar

#9 Slettet Bruger [4132482086] 18 år siden

#8: Jeg kan nu meget godt lide den, og modsat en del andre (Som jo nok inkluderer dig (; ), så synes jeg ikke den er for lang, og jeg kan heller ikke forstå dem, der siger, at effekterne (Bortset fra Kong) er utroværdige.. :-)

#10 18 år siden

Ha, jeg synes ellers at Kong selv er noget af det bedste effektmæssigt. Dino'erne er det værste. Jeg synes ikke at det, at en film er lang, er et problem i sig selv. Ringenes Herre kunne have varet en time mere pr. stk. for min skyld! Jeg synes at King Kongs 2½(?) timer er jævnt kedelige, men jeg tror næppe den havde været bedre, hvis den kun havde varet 1 time og 50 min. Den var bare ikke spændende.

Skriv ny kommentar: