Gravatar

#11 lagoni 16 år siden

Ok, troede du regnede i underlige euro e.l. - men ja, de 62 kr man sparer er næsten ikke værd at tage risikoen for.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12 chandler75 16 år siden

# 11 Jeg skulle selvfølgelig have valgt Euro-prisen, Play sender jo kun med den. Så kommer den til at koste 268 kr., og så kan det endnu mindre betale sig...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 filmz-da monstar 16 år siden

Eventuelt få tingene sendt som et brev eller få butikken til at skrive "Gift" på pakken... En anden ting er at bede dem om ikke at vedlægge en faktura da der så ikke står noget om nogen penge i pakken (Så vil den igen blive behandlet som en gave)

på den måde vil jeg tro man kan undgå tolden. Jeg har ikke selv forsøgt endnu da jeg kun 2 gange har bestilt uden for EU. Den ene gang endte jeg med at betale ca 80% af beløbet ialt (med post dk og told) Anden gang havde jeg fået forsendt det som brev, men der havde tolderne slet ikke kigget på det, eller også dropepde de det da der var tale om samlekort.
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Gaver bliver også fortoldet. Man må bare indføre for et (marginalt) større beløb end den normale grænse på 80kr.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 cyberzed 16 år siden

Det er heller ikke alt der bliver godtaget som gaver...har oplevet en "gave" der blev fuldt ud bonget.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#16 chandler75 16 år siden

Hvis man kunne få Play.com til at sende uden medfølgende faktura, ville problemet sandsynligvis være løst :)

Post Danmark snupper vist af og til fakturaløse forsendelser, hvis de ser dyre ud, og beder om en faktura, men det er vist sjældent, og så kan man jo evt. "fremtrylle" en fake, hvis man har lyst (ikke at vi på Filmz opfordrer til ulovligheder...).

Det fedeste er som hos DvdfromKorea, hvor man kan få dem til at nedskrive fakturaen ude på pakken - så bliver den ikke fortoldet og Post DK sprætter den ikke op for at rode rundt inde i den efter en faktura.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Den kan man heller ikke være sikker på. Der er flere firmaer, der nedskriver værdien. Men hvis Post DK ikke synes, at prisen er realistisk for indholdet, så spørger de bare efter en faktura. Det har jeg oplevet en hel del gange efterhånden.

Vedr. gaver, så er den eneste forskel, at "bagatelgrænsen" er på 340kr, før der skal betales moms og toldafgift, hvor den ved almindelige køb er på 80kr. Det er dog et krav, at forsendelsen af afsendt af en privatperson, hvis tolderne skal godkende den som gave.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: