Gravatar

#1 martin_v 16 år siden

Hey.

Imorges ringede min postmand på døren. Han havde en film til mig. Da jeg lukkede op, fortalte han mig, at der var told på pakken. 127 kr. Jeg har aldrig prøvet at skulle betale told på en pakke fra Play.com. Jeg troede faktisk ikke man kunne forlange told når pakken kom fra et EU land. Er der nogen der ved lidt mere om sagen?

Gravatar

#2 lagoni 16 år siden

Jeg ved heller ikke meget om det, men ved at Play sender netop ikke fra et EU-land. De sender fra øen Jersey, der (på en eller anden måde) ikke er med i EU.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 martin_v 16 år siden

Sådan noget lort. Så havde tolderne ret. Hm. 127 kr virker bare vildt for en film der koster 170 i forvejen. Jeg sendte filmen tilbage og må nu skrive mail til play og forklare. Tak for hjælpen.
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Så glæd dig til efter nytår: Hovedparten af de 127kr er et gebyr til Post DK på 75kr (dvs. told og moms udgør kun 52kr). Efter nytår stiger Post DK's gebyr til 150kr! :-/
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 lagoni 16 år siden

Hvis du en anden gang skal købe over moms- og toldgrænsen (mener det er 10 euro før du skal betale ekstra), kan du bruge denne: http://cyberzed.dk/told.html
Gravatar

#6 martin_v 16 år siden

Det var lige godt satans. Hvis det ikke er licensen der prøver på at bolle os, så er det posten. Tak for link til toldberegner.
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe "Paul McCartney: The McCartney Years (3 Discs)" hos Play til £22.99 (238 kr.) til min far, men tror ikke jeg tør nu. Hvis den ryger i tolden kommer den op på 378 kr.!

Den kan få i TP til 300 kr. - så nok hellere være på den sikre side...

Med mindre der er nogen, der kan anbefale et andet sted, den kan fås?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 lagoni 16 år siden

£22,99 er da ikke 138 kr...
Gravatar

#9 chandler75 16 år siden

Mente 238 kr...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#10 Bony 16 år siden

#8 - Hvis det er, kan det vist godt betale sig at købe lidt ekstra med hjem fra england. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: