Så lige en reklame for Resident Evil på TV2 her for 5 min side... Der fik jeg den opfattelse at det er en 2 disk (viste 2 dvd skiver som folder sig ud bag kassen). Men efter hvad jeg kan se på axelmusic og dvdcompare skulle den danske udgave kun bestå af en disk..
Mit spørgsmål er: 1 eller 2 disk???
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
R2 Japan udgivelsen har DTS lyd, det har den amerikanske ikke. R3 Korea versionen er en 2 disk, kan købes til 110 kr hos Axel, den har også DTS lyd. R3 Hong Kong versionen er også en 2 disk, den har DTS-ES lyd.
SONY der udsender filmen i USA og også herhjemme, skal ikke sige at de ikke har udsendt den med DTS. Det er SONY, der har udsendt den i Japan, mens det i Korea er Spectrum DVD og i Hong Kong er det Edko Films.
Så den danske version, må næsten betragtes som den dårligste på markedet. 1-disk med cirka det samme ekstra materiale. Mens sådan set alle andre versioner er 2 diske, samtidig er alle de asiatiske med DTS. (Også Taiwan region 3 versionen er en 2 disk med DTS, udgivet af Deltamac).
Jeg har selv Japan versionen og DTS lyden er virkelig helt i top.
Jeg så også reklamen for Resident Evil-dvd'en i går og ja, det ser ud som om det er en 2-disk, selv om den er dansk. Måske en fejl, men måske kan vi forvente en 2-disk i handlen snart.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Ja jeg undrede mig også over, da jeg købte den, at der ikke var 2 disks... men den ene er den rigtige DVD (altså i reklamen) og den anden der kommer er nærmest bare en skygge eller dobbeltgænger af den første... det er ikke en fejl... og det er heller ik 2 dsiks...
#1 Léon 19 år siden
Mit spørgsmål er: 1 eller 2 disk???
#2 Mose 19 år siden
Det har bl.a. resulteret i et noget komprimeret billede, efter min mening. Men en fin udgivelse. Bare en skam filmen stinker noget så grusomt ;)
#3 jjj 19 år siden
R3 Hong Kong versionen er også en 2 disk, den har DTS-ES lyd.
SONY der udsender filmen i USA og også herhjemme, skal ikke sige at de ikke har udsendt den med DTS. Det er SONY, der har udsendt den i Japan, mens det i Korea er Spectrum DVD og i Hong Kong er det Edko Films.
Så den danske version, må næsten betragtes som den dårligste på markedet. 1-disk med cirka det samme ekstra materiale. Mens sådan set alle andre versioner er 2 diske, samtidig er alle de asiatiske med DTS. (Også Taiwan region 3 versionen er en 2 disk med DTS, udgivet af Deltamac).
Jeg har selv Japan versionen og DTS lyden er virkelig helt i top.
Filmen synes jeg er ganske underholdene.
#4 lagoni 19 år siden
#5 kasper0204 19 år siden