Gravatar

#11 davenport 14 år siden

Film tror også på dig!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 Skeloboy 14 år siden

Ja, jeg er sgu også stolt af min samling. Og synes det fedt, når folk scanner den igennem og ikke kender halvdelen af filmene :)

Jeg har ikke noget behov for at se en film bare fordi den er ny, så gider slet ikke bruge penge på at leje film.
Gravatar

#13 AP 14 år siden

Jeg er enig med de fleste. Jeg synes også det er super fedt at eje de film, der betyder noget for mig.
Jeg låner ofte film på biblo (3#) det er ikke spor besværligt, og filmene er ofte i helt fin stand. På den måde kan jeg se filmen, og derefter købe den hvis den var god :-)
Gravatar

#14 MOVIE1000 14 år siden

JEg samler på dem, og synes det er langt sjovere at eje dem, sætte dem i orden på en hylde, også er valget også langt større hvis man vil se en film eller holde et marathon, jeg synes det er alt for dyrt at leje, det kan ikke betale sig i længden med alle de film jeg ser. Biblioeteket holder ejg mgi for det meste langt fra, mhs til at låne film alle (de flese) behandler ikke dvderne ordentlig så man skal altid regne med at den haklker en del eller springer 20-30 min over, hvis man skal låne på biblioteket så skal man reserve dem lige når biblioteket har fået dem så er der større chance for at få dem i god tilstand, tror mig jeg arbejde på et bibliotek.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15 filmz-Bruce 14 år siden

1) Der er stor forskel på de forskellige film versioner
2) Mange film kan ikke fåes i Danmark
3) Friheden til at vælge en film her og nu
4) Opbygning af en filmsamling, med de film man holder af og indoktrinering af ens datter
5) TV sender ikke en brøkdel af de film jeg vil se og de kanaler som evt. viser dem, skal man købe diverse TV pakker for at se til en formue. I øvrigt er de sjældent i HD og hvis de er, så i 720p komprimeret og med lydsporet komprimeret til DD 5.1 og der er ingen mulighed for ekstramateriale. Og da mit TV forbrug alligevel er max. 2 timer om ugen, så er det spild af penge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Thomsen 14 år siden

LBA (1) skrev:

Hvad er grunden til at I køber film i stedet for at leje dem, låne dem på biblioteket eller se dem på TV?


Jeg ser mest klassikere og obskure exploitation- og horrorfilm, og chancen for at støde på den slags hos videoudlejningen eller andre offentligt tilgængelige steder er meget lille, så jeg køber dem i stedet for. Til gengæld køber jeg stort set ikke mainstream-film, men venter gerne, til de kommer i fjernsynet.

Jeg låner aldrig film på biblioteket, fordi de par gange, jeg har prøvet, har filmene været ualmindeligt ridsede og knap nok kunne afspilles. Der er ikke ret meget sjov ved at glæde sig til at komme hjem og sætte en film på, hvis den så stopper midtvejs og ikke vil spille videre.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17 AP 14 år siden

Thomsen (16) skrev:
Jeg låner aldrig film på biblioteket, fordi de par gange, jeg har prøvet, har filmene været ualmindeligt ridsede og knap nok kunne afspilles.


det er sjovt, jeg lejer tonsvis af film på biblioteket, og det er alligevel yderst sjældent, at de er i så dårlig stand at de hakker eller ikke kan afspilles.. mærkeligt :-)
Gravatar

#18 skittlez 14 år siden

AP (17) skrev:
det er sjovt, jeg lejer tonsvis af film på biblioteket, og det er alligevel yderst sjældent, at de er i så dårlig stand at de hakker eller ikke kan afspilles.. mærkeligt :-)


Det samme her. Men så plejer jeg jo gerne lige at fyre en kniv gennem disken, så den næste lejer/låner ikke kan se filmen.

Som de andre nævner, så er det optimale for en nørd vel at eje filmene selv, og helst i bedst mulige udgave. Dertil skal man ofte bestille hjem, da det danske filmmarked, omend ok, slet ikke kan måle sig med udlandet. Mainstreamfilm køber jeg i BB, når de når 3 for 140 el. 4 for 100. Det sker hurtigt efterhånden. Film som jeg ikke regner med er specielt gode, men som jeg alligvel godt kunne tænke mig at se, kan jeg godt finde på at downloade. Så køber jeg dem til gengæld også hvis jeg bliver positivt overrasket.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#19 Bony 14 år siden

Skittlez (18) skrev:
Film som jeg ikke regner med er specielt gode, men som jeg alligvel godt kunne tænke mig at se, kan jeg godt finde på at downloade. Så køber jeg dem til gengæld også hvis jeg bliver positivt overrasket.


Og hvis du så ikke bliver "positivt overrasket", så har du blot snyltet på deres bekostning? Føj.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#20 Kiksmann 14 år siden

Jeg køber film, fordi jeg elsker at se film, og gerne ser dem mere end en gang (med visse undtagelser, der foretrækker jeg tortur).
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: