Gravatar

#1 LBA 14 år siden

Hej, filmfans!

Hvad er grunden til at I køber film i stedet for at leje dem, låne dem på biblioteket eller se dem på TV?
Gravatar

#2 Antlion 14 år siden

Fordi man som regel ikke kan leje dem, låne dem på biblioteket eller se dem på TV. Desuden er kvaliteten bedre på en Criterion, MoC etc. udgivelse af en given film end på den lejede, lånte eller TV-udsendte film.
Gravatar

#3 chandler75 14 år siden

De fleste af de film, jeg køber på dvd/BD, er det ikke muligt at leje - enten fordi det er ældre film eller fordi de ikke længere udlejes.

At låne på biblioteket lyder besværligt, og jeg ville være bange for, at de var ridsede og hakkede.

Jeg er ikke god til at se film på tv - jeg glemmer ofte, hvis der er en film, jeg vil se, eller også er tidspunktet ikke belejligt pga. aftaler/arbejde etc.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 fazz 14 år siden

Køber dem så jeg kan se dem når jeg har tid og lyst ;D
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#5 gi-jones 14 år siden

Jeg køber dem hvis jeg har planer om at se dem mere end én gang...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 wimmie 14 år siden

All of the above :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 Riqon 14 år siden

Der er givet gode grunde allerede...men så er det da også bare herligt at have visse film som samlerobjekter. Din filmsamling fortæller noget om hvem du er, efter min mening. Og så har du altid muligheden for at låne den ud til en kammerat, du gerne vil dele fornøjelsen med.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 davenport 14 år siden

Jeg er stolt over min samling, og glæder mig når "udenforstående" måber over alle de film jeg har. Jeg møder tit nogle, der køber deres film af en kollega der brænder dem, og så ler jeg hånligt, og fortæller hvor mange penge min samling har kostet på lovlig vis.
Så er der det flotte i at have en boks med Close Encounters på BD stående, eller den store ET boks og den slags.
For mig er det lige så meget et udstillingsobjekt som det er selve filmen, men det er vel essensen i at samle på noget?
Og ja, så er der jo heller ikke nogen der skal bestemme hvor længe jeg har filmene i min besidelse. Det er jo mine til at skalte og valte med.
Jeg lejer måske en film en gang om året, og hvis jeg er i BB, så ender jeg med at købe lortet, mest fordi jeg kan få film til samme pris som de ågerpriser det skal koste bare at se dem. (Dertil + benzin indtil BB, og Obersten der skal købe alt det slik de har i samme åndedrag. - Det er simpelthen for dyrt!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 14 år siden

Jeg nøjes også med at købe.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#10 tiany 14 år siden

Enig med davenport.

Derudover elsker jeg filmmediet og vil gerne støtte op omkring de film jeg synes er gode eller underholdende. Derfor synes jeg det er ligeså vigtigt at købe film, i stedet for at leje eller se dem i tv.
Når det en sjælden gang sker at vi lejer en film, så sker det da ofte at jeg køber den senere hvis jeg synes filmen har været god.

Kender også dem der, der siger de har en filmsamling på flere 1000 film, hvor det så viser sig at hver eneste en er ulovlig. Det har jeg bare ingen respekt for, en rigtig samling består af købte "ægte" film.

Man skal støtte det man tror på og jeg tror på film :)

Valar morghulis

Skriv ny kommentar: