Gravatar

#1 Riqon 13 år siden

Jeg leder efter en forholdsvis ny test af diverse Blu-ray afspillere, da jeg selv er på udkig efter én. Jeg har netop investeret i et 42" tv, men skal man have virkelig nytte af det, så skal man vel også have en ordentlig afspiller. Jeg spekulerer meget på det med wi-fi også, om man bør investere i en afspiller, der har sådan noget med det samme.

Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer på området, da jeg er total noob, hvad den slags angår. Jeg ved bare, at jeg har savlet i diverse forretninger i årevis, mens jeg studerede, men nu da jeg er færdig med studierne og er begyndt på arbejdet - ja, nu skulle det så være! :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 Riqon 13 år siden

Well, nu fandt jeg lige selv én på BT:
http://www.bt.dk/gadget/test-de-bedste-blu-ray-mas...

Men andre erfaringer modtages gerne. Hvad skal man i det hele taget være opmærksom på, når man investerer i sådan en maskine?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 filmz-Utyske 13 år siden

Det store spørgsmål her er jo: hvad præcis vil du bruge den til?

Selvfølgelig til at afspille film, men er der en specifik grund til at du har kigget på wi-fi? Hvad med regionsfrihed, afspilning af dvd og evt. 3D?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 Riqon 13 år siden

Hm, den BT-side var ikke sådan lige at finde ud af...

Jeg er ikke interesseret i 3D, men vil gerne have et klart billede. Jeg regner ikke med at sætte højtalere op i hele stuen, så jeg kan måske stille lavere krav til lyden. Regionsfrihed havde jeg slet ikke tænkt på, så i sig selv meget fint du bare nævner det ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 Riqon 13 år siden

Hvad vil det sige, den er "Wi-Fi Ready"? Er det ligesom "HD-ready", hvor det ikke var "Full HD", så er det heller ikke fuld Wi-Fi?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 filmz-Utyske 13 år siden

Well, hvis kravet er et klart billede, så nap den billigste BD-afspiller du kan finde i Elgiganten.

Så længe du er nede i 42", vil det sandsynligvis ikke gøre så vanvittigt stor forskel om deu napper en afspiller til 900 kr. eller en til 4000 kr.

Er du ligeglad med regionsfrihed på BD-siden, hvilket jeg mener ikke er et stort problem, men også skal bruge afspilleren til dvd, så har Laserdisken typisk nogle modeller der kan opfylde dette krav til omkring 2500 kr.

OPPO er "the daddy", i følge mange, når det kommer til BD-afspillere og især hvis 3D ikke er inde i billedet. Den billigste model ligger på omkring 3500 kr., når den er gjort regionsfri og selvom den ikke er ligeså god til dvd-afspilning, vil jeg tro at du ikke bemærker den store forskel, når dit tv er den størrelse som det er.

Jeg vil tro at Wi-Fi Ready betyder at man skal købe en dongle af en eller anden slags og putte i afspilleren, vil jeg tro - men igen: Hvad er grunden til at du har kigget på Wi-Fi?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 Riqon 13 år siden

Haha, og jeg som føler at 42" er stort ;D men fedt nok. En DVD-afspiller koster vel efterhånden ingenting, så der er vel ikke den store grund til at købe en kombineret Blu-ray og DVD-afspiller...?

Mht. wi-fi, så er det bare ren og skær interesse for online filmudlejning. Jeg ved ikke, om det er noget, jeg vil benytte meget, men kan sagtens se det for mig, hvis jeg en meget sen aften sidder med nogle venner og ikke føler for at køre ind til byen for at finde en blockbuster. Men selvfølgelig, kan man slutte sin pc til tv'et, så kan det jo gøres den vej måske.

Mht. regioner, udkommer der mange titler på andre regioner? Hvordan er markedet på den led?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 filmz-Utyske 13 år siden

Well, 42" er stort i forhold til CRT-markedet, jeg har selv 42", men når man ser i forhold til hvad der kastes på markedet, er 42" mere eller mindre standarden og man skal op på 46/50" før man begynder at kunne se forskel på enkelte afspillere.

En BD-afspiller kan afspille dvd og hvis du ikke i forvejen har en dvd-afspiller med opskalering, er det bestemt ikke en tosset idé at få fingrene i en, da dvd vil lide under den højere opløsning. Derfor kan det være en god idé at købe en BD-afspiller der også er god til dvd-afspilning, fordi skal du købe en fornuftig dvd-afspiller og en BD-afspiller ved siden af, ryger du alligevel op på måske 2000-2500 kr. som minimum og så er der pludselig ikke så langt til en BD-afspiller der er regionsfri til dvd'er.

Jeg har ikke kigget voldsomt meget på det, men jeg tror ikke du skal regne med at du kan benytte Wi-Fi til meget andet end opdatering af afspilleren, når du bor i Danmark. Filmudlejning via BD-afspillere er vist primært et amerikansk fænomen. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg mindes ikke at have set muligheden i Danmark.

Der kommer primært interessante titler fra region B og A, hvilket nogenlunde svarer til region 2 og 1. Dog er utroligt mange film fra USA og resten af region A ikke regionskodet, så man alligevel kan afspille dem. Selv har jeg endnu ikke oplevet et behov for at anskaffe mig en regionsfri BD-afspiller og jeg har været på BD-vognen i ca. 3½ år.

Kombinationen af, at de fleste titler også kommer på region B og priserne i EU generelt holder et ret fornuftigt niveau i forhold til USA, gør at jeg ikke synes at der er så meget at hente, ved at købe film fra USA. Jo, der er titler der kun kommer derover, bl.a. er Criterion konsekvent regionslåst, men det kommer jo lidt an på hvilke film man er interesseret i.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: