Gravatar

#1 filmz-Go4it 14 år siden

Jeg har lige set min nykøbte blu ray udgave af "The Big Blue", men blev vildt frustreret: der er kun ét lydspor: det eftersynkroniserede på fransk - i 2.0 DTS HD...
Eftersynkroniseringen er elendig - jeg var lige ved at begynde at pille ved min BD afspiller for bedre "lipsync". Fandt så ud af filmen faktisk oprindelig er indspillet med engelsk tale. Har nu talt med "SF" som står for udgivelsen, som smågrinene fortalte at de havde brugt SÅ megen tid på at overtale Luc Besson om at få det originale lydspor på engelsk, og muligheden for 5.1 lyd. Men Luc Besson var ikke til at stikke i.....
Fransk arrogence af værste skuffe :-(
Gravatar

#2 tiany 14 år siden

Det lyder sgu trist.
Valar morghulis
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Jep det er også hvad DVDBeaver skriver, dog er lydsporet her i DTS Master Audio, men who cares, når der er tale om dub. Vist meget fint at Luc Besson er draget til de evige instruktørmarker, når han åbenbart har så lidt respekt for den oprindelige film. Skid dig i kæften Luc!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 rockysds 14 år siden

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

#4 For dælen da. Den havde jeg ikke set var udkommet. Super!!! Tak! Så kan Luc nøjes med at kaste lidt op i munden.

Hmm PCM stereo. Jeg venter et par år mere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 BN 14 år siden

Flot film rent visuelt, men sikke dog en tom handling og en tom konklusion:
at selvmord ved drukning er løsningen. 'Er du gravid? Nå, men så vil jeg dø, for min ven er død, og min far er død, så jeg har ikke noget at leve for.' ... Kone og barn, anyone?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Thomsen 14 år siden

#4 - Det er dog 115 minutters udgaven, ikke?

Den lange "version integrale" på 160 minutter+ findes mig bekendt kun med fransk lyd
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8 filmz-Go4it 14 år siden

rockysds (4) skrev:
Udgaven med engelsk lydspor
- så er hr Besson da helt "skæv"! Nogen må gerne få originalversionen.....? Stadig i 2.0

Gravatar

#9 filmz-Go4it 14 år siden

bruce (5) skrev:
#4 For dælen da. Den havde jeg ikke set var udkommet. Super!!! Tak! Så kan Luc nøjes med at kaste lidt op i munden.

Hmm PCM stereo. Jeg venter et par år mere.
Ifølge "SF" skal vi ikke forvente nogen anden udgave. Som de sagde: Besson er jo franskmand ;-)
Gravatar

#10 filmz-Go4it 14 år siden

Thomsen (7) skrev:
#4 - Det er dog 115 minutters udgaven, ikke?

Den lange "version integrale" på 160 minutter+ findes mig bekendt kun med fransk lyd
Det kan være forklaringen - BD er på 168 min. En såkaldt "Directors cut" (det er første gang jeg oplever "Directors cut" som faktisk gør filmoplevelsen dårligere)

Skriv ny kommentar: