Gravatar

#1 Peacemaker 13 år siden

Er der nogle herinde på forummet, som har set eller hørt om "World's Greatest Dad" fra 2009 med Robin Williams? http://www.rottentomatoes.com/m/1213731-worlds_gre...

Filmen har slet ikke fået nogen form for opmærksomhed i Danmark, hvilket er en skam. På den anden side er det også forståeligt nok, for den er efter min mening markedsført fuldstændig forkert. Hvis man skal dømme ud fra titel, plakat og trailer, så ligner det en film i stil med Williams tidligere katastrofale komedier som fx Old Dogs og License to Wed.
Jeg faldt selv over den meget tilfældigt og havde allerede dømt den som en dum og latterlig komedie på forhånd. Den skulle dog alligevel have en chance og det er jeg så sandelig glad for den fik.

Jeg vil kategorisere filmen som en virkelig dyster komedie. Den balancerer spøjst imellem at være morsom og tragisk.
Når den viser sig fra sin komiske side, så er den rent faktisk vældig sjov - men uden nogen form for advarsel, så disker filmen op med den ene overraskelse efter den anden. Der var scener hvor jeg fik slået benene fuldstændig væk under mig. Få minutter inde i filmen virkede det umiddelbart ikke som en film med de store armbevægelser, men der gik ikke lang tid før jeg blev taget med bukserne godt og grundigt nede. Det ene øjeblik sad jeg og grinede med, og det næste øjeblik sad jeg med en gigantisk klump i halsen.

Jeg vil naturligvis ikke afsløre for meget og vil hellere ikke tale filmen for meget op, for vil jo nødigt skuffe nogen! Jeg har vist den til nogle venner som ikke havde meget positivt at sige om den. Den vil bestemt heller ikke falde i god smag hos alle, for nogen vil måske mene at filmen og alt for mørk og dyster. Jeg havde selv en utrolig god oplevelse med denne film og derfor mente jeg at det var min pligt at lave en tråd om den. 2011 har indtil videre været et fremragende filmår i Danmark, så derfor vil jeg naturligvis ikke udnævne World's Greatest Dad som den bedste film jeg har set i år. Alligevel er det dog den bedste filmoplevelse jeg har haft - simpelthen fordi den kom fra venstre mens jeg var fuldstændig uforberedt, og slog benene væk under mig. Det er en lille filmperle, som efter min mening har fået alt for lidt omtale.

Som sagt før vil den garanteret ikke falde i smag hos alle, men efter at have set den, synes jeg alligevel at folk skal være opmærksomme på at den findes. Jeg vil stærkt anbefale folk at holde øje med den - og så håber jeg da at I vil få en lige så god oplevelse med den som jeg fik :)
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

fedt har længe haft et øje til den, så næste gang jeg besøger Blockbuster køber jeg den :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: