Gravatar

#1 elwood 16 år siden

John Williams som vært, i dette tribute program omkring Alexander Courage, en mand der om nogen har været med til at diffinere Lyden af MGM's Musicals.

[url= 1[/url]

[url= 2[/url]

[url= 3[/url]

[url= 4[/url]

Handler meget om hans musik til Musicals, men jeg synes ikke i skal snydes af den grund. især Part 4 som handler om hans tv serie karriere, ikke mindst Themet til Star Trek, kan nyedes af folk der ikke er til Musicals, men eller så indebære det Meget musicals

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Michael Andersen 16 år siden

"He wanted to hear the girl more, because he was such a sex manic."
Ha ha, det må være det bedste forklaring ever, på hvorfor en producer ville have ændret noget ved musikken.

En tråd om Alexander Courage. Det havde jeg ikke troet at jeg skulle se på filmz :) Nå men rart med et program om en af Hollywoods usynlige mænd, som laver en masse af det "beskidte" arbejde, imens komponisterne render med æren.

Programmet roder dog lidt rundt i det engang imellem, så man bl.a. får indtryk af, at det var Courage og ikke Williams selv, som dirigerede mange af Williams' scores. Det var heller ikke Courage, som arrangerede Jerry Goldsmiths scores til "The Wind and the Lion" og "Gremlins 2", for det var Arthur Morton. Og John Williams' kommentar med at han kun var 12 år, da han pianist på "Funny Girl", er meget sjov men i 1957 var du altså en voksen mand på 25, mr. Williams!

Relateret anekdote i forbindelse med arrangering: Bernhard Herrmann lavede i øvrigt det hele selv, da han ikke mente at man var en rigtig komponist, hvis man ikke arrangerede sin egen musik, hvilket Elmer Bernstein var så imponeret over at han selv prøvede at efterleve det, indtil han fandt ud af hvor sindssyg en ide det var :)

Tak for linket.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: