Gravatar

#11 ulrikc 14 år siden

#10 Jeg har også fået fortalt at 2'eren skulle være den bedste i serien. . ? :S . .

Et lille sidespring. . Jeg forstår ikke hvorfor musikken til Star Trek ikke er udgivet i en samlet boks, ligesom filmene er. Fx. Star Wars eller Indiana Jones er der blevet lavet en boks med musik fra alle filmene. . :)
Gravatar

#12 Æsop9000 14 år siden

Hvis det er selve scoret, så vil jeg sige hele scoret fra Star Trek the motion picture. Specielt "The Klingon Theme" og sci-fi musiken når de nærmer sig den der rum-sky-thingee. Dog vil jeg sige at 1eren, the motion picture, er den film i hele serien som jeg mindst kan lide, da jeg synes den er lidt langrtrukket.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#13 The Insider 14 år siden

#11, ja, der er bred enighed om, at 2'eren er den bedste, men personligt foretrækker jeg 4'eren (The Voyage Home) og 8'eren (First Contact). Og 6'eren (The Undiscovered Country) synes jeg også mindst er på højde med Wrath of Khan :-) En tommelfingerregel siger, at de lige-nummererede Trek-film er gode, mens de ulig.enummererede er elendige. Bortset fra #10 (Nemesis - elendig) og #11 (den nye Star Trek) passer mantraet :-) Så undgå de ulige-nummererede til at begynde med, eller kast dig ud i 2-3-4, som nærmest kan betegnes som en trilogi.
War. War never changes.
Gravatar

#14 ulrikc 14 år siden

#13: hehe :D det skal jeg nok huske. .
Gravatar

#15 filmz-Utyske 14 år siden

Sjovt, jeg har altid været vild med den første af filmene, mens jeg synes at 2'eren er underholdende, men på den ufrivillige måde, da de to egoer, Shatner og Montalban nærmest kæmper om hvor der kan være den største flødebolle.

Til gengæld synes jeg at "The Final Frontier" er den værste i serien og så slem, at jeg ikke engang ejer den på dvd.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#16 Michael Andersen 14 år siden

"Star Trek: The Motion Picture" er min favorit, da jeg synes det er det mest fantasifulde og ambitiøse af de mange Star Trek-filmscores. Scoret er fra en Goldsmiths bedste perioder, så der er det hele her; spektakulære temaer; Goldsmiths kærlighed for at eksperimentere med mystiske lyde; scoret har generelt bare en stærk personlighed – både på cd og i filmen, for selvom den ikke er noget særlig, så er der ud fra en musikalsk vinkel masser af interessante oplevelser at hente i "Star Trek: The Motion Picture" + man får en bedre forståelse af hvor god musikken er, når billederne kommer med.

Blandingen af den [url= opfattelse af det ydre rum er fanget perfekt i Goldsmiths score.

#11
Et lille sidespring. . Jeg forstår ikke hvorfor musikken til Star Trek ikke er udgivet i en samlet boks, ligesom filmene er. Fx. Star Wars eller Indiana Jones er der blevet lavet en boks med musik fra alle filmene. . :)


Det er fordi, modsat Star Wars og Indy, så er der pt. mange forskellige selskaber som sidder med rettighederne til at udgive de forskellige Star Trek-soundtracks.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 The Insider 14 år siden

Amen.
War. War never changes.
Gravatar

#18 ulrikc 14 år siden

#16 : Nu giver det hele meget mere mening ;) Men man har vel altid lov til at drømme. . . :)
Gravatar

#19 Michael Andersen 14 år siden

#18 Jep, for man ved jo aldrig ;) Jeg har næsten dem alle sammen, så jeg kan godt undvære en boks, men kunne godt tænke mig at "The Final Frontier" udkom i en bedre/komplet version.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 ulrikc 14 år siden

#19 Som sagt ejer jeg musikken fra de to første film. Men ved bare ikke lige om der mere musik i serien der er værd at invistere i. :)

Skriv ny kommentar: